5 КЛАС

31 травня

5 – А, Б клас

Тема: Відпочинок на природі

 

Переглянувши відеоурок за посиланням  

https://youtu.be/cX6dwve7KJc

ви дізнаєтеся:

  • Про ознаки безпечного пляжу;

  • Як правильно засмагати і купатися;

  • Про перші уроки плавання;

  • Як надати допомогу тому, хто тоне.


А переглянувши презентацію 

https://docs.google.com/presentation/d/1WpQEHlxmz3Ltyo7wMAEkfqEhgWhniYoZ/edit?usp=sharing&ouid=102102449484934615873&rtpof=true&sd=true

ви дізнаєтеся більше про безпечний відпочинок на природі.

Якщо ви переглянули відеоурок, презентацію, повторіть параграф 31 (с.162).


Якщо все зрозуміло, усно виконайте завдання с.169.

 

Успіхів!


24 травня

5 – А, Б клас

Тема: Стихійні лиха

 

Переглянувши відеоурок за посиланням  

https://youtu.be/CgrEYeqaLms 

 

ви дізнаєтеся:

  • Як поводитися під час повені;

  • Про провісників стихійних лих;

  • Де сховатися під час грози.


А переглянувши презентацію 

https://docs.google.com/presentation/d/1YYTdy1vtIw8zJsNBjzx95FO1emmNi-L3/edit?usp=sharing&ouid=102102449484934615873&rtpof=true&sd=true

ви дізнаєтеся більше про природні катастрофи

Якщо ви переглянули відеоурок, презентацію, повторіть параграф 30 (с.156).


Якщо все зрозуміло, перейдіть за посиланням та виконайте тест

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2625940

 

Завдання необхідно виконати до 31 травня 10:00.

 

Успіхів!


17 травня

5 – А, Б клас

Тема: Земля – наш спільний дім

 

Переглянувши відеоурок за посиланням  

https://youtu.be/Vuyoao0x_MA

ви дізнаєтеся:

  • Як люди підкоряли природу;

  • Про проблему побутових відходів.


А переглянувши презентацію https://docs.google.com/presentation/d/1QS7ilsl1j8m41sQYsBdbv5IESyfvTNa2/edit?usp=sharing&ouid=102102449484934615873&rtpof=true&sd=true

ви ще дізнаєтеся:

  • коли відзначають свято – День Землі;

  • який символ Дня Землі;

  • як довго розкладається сміття і чому його треба сортувати.

Якщо ви переглянули відеоурок, презентацію, повторіть параграф 29 (с.151).


Якщо все зрозуміло, перейдіть за посиланням та виконайте тест

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6678560

 

Завдання необхідно виконати до 24 травня 10:00.

 

Успіхів!


10 травня

5 – А, Б клас

Тема: У небезпечних місцях.

Переглянувши відеоурок за посиланням  

https://youtu.be/jF24SYcgCzA

ви дізнаєтеся:

  • Які місця мають підвищену небезпеку;

  • Про безпечну поведінку у натовпі;

  • Як поводитися у ліфті.



Якщо ви переглянули відеоурок, повторіть параграф 28 (с.145).



Якщо все зрозуміло, повторіть параграфи 26, 27 та усно виконайте підсумкове завдання на с. 149

Успіхів!


3 травня

5 – А, Б клас

Тема: Сам надворі.

Переглянувши відеоурок за посиланням  

https://youtu.be/HUaelcQoKUk 


ви дізнаєтеся:

  • Як захиститися від шахрайства;

  • Про правила п’яти «НЕ»;

  • Про безпечну прогулянку;

  • Про небезпечні ситуації з незнайомцями.


Якщо ви переглянули відеоурок, повторіть параграф 27 (с.140).


Якщо все зрозуміло, можете перейти за посиланням і виконати тест.

Успіхів!

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4828132 

Завдання необхідно виконати до 9 травня 20:00.


26 квітня

5 – А, Б клас

Тема: Сам удома.

Переглянувши відеоуроки за посиланням  

https://youtu.be/O6wT_2u1x_I

https://youtu.be/UeVZWo9ueR8

ви дізнаєтеся:

  • Про безпеку своєї оселі;

  • Про безпеку в інтернеті;

  • Як захистити свій дім.


Якщо ви переглянули відеоуроки, повторіть параграф 26 (с.137).


Якщо все зрозуміло, можете перейти за посиланням і виконати тест.

Успіхів!

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3731144

Завдання необхідно виконати до 2 травня 19:00.


19 квітня

5 – А, Б клас

Тема: Пожежна тривога.

Переглянувши відеоуроки за посиланням  

https://youtu.be/QX0R-HcgNCc

https://youtu.be/0TlqMxtr6d0

ви дізнаєтеся:

  • Про способи гасіння пожеж;

  • Про евакуацію з приміщень школи.


Якщо ви переглянули відеоуроки, повторіть параграф 25 (с.131).


Якщо все зрозуміло, можете перейти за посиланням і виконати тест.

Успіхів!

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1094650

Завдання необхідно виконати до 25 квітня 12:00.


12 квітня

5 – А, Б клас

Тема: «Трикутник вогню».

Переглянувши відеоурок за посиланням  

https://youtu.be/klXqfdSDq-4

ви дізнаєтеся:

  • Три умови виникнення горіння;

  • Пожежну безпеку житла.


Якщо ви переглянули відеоурок, повторіть параграф 24 (с.127).


Якщо все зрозуміло, можете перейти за посиланням і виконати тест.

Успіхів!


https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2287529

Завдання необхідно виконати до 19 квітня 20:00 

05 квітня

5 – А, Б клас

Тема: Соціальна небезпека інфекційних захворювань.

Переглянувши відеоурок за посиланням  https://youtu.be/3tXMPimkJt0

ви дізнаєтеся:

  •  як уберегтися від туберкульозу;

  • що таке ВІЛ та СНІД;

  • шляхи зараження і методи захисту;

  • про протидію дискримінації людей, які живуть з ВІЛ.


Якщо ви переглянули відеоурок, повторіть параграф 23 (с.119).


Якщо все зрозуміло, можете перейти за посиланням і виконати тест.

Успіхів!

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5196166 


Завдання можна виконати до  15 квітня 13:00.



29.03.2022

Тема. Спілкування з однолітками.


Мета: дати поняття про життя і здоров’я як найважливішу умову щасливого життя; ознайомити учнів з правилами поведінки під час знайомства; розвивати уміння дітей спілкуватися і підтримувати товариські стосунки в класі, між хлопчиками і дівчатками, в школі з однолітками; виховувати тактовне ставлення один до одного.



Відеоурок з даної теми можна переглянути за посиланням https://youtu.be/ry-NizSOhyE


Хід уроку

І.Повторення.

- Яких правил необхідно дотримуватися, спілкуючись з дорослими?

- Як ви допомагаєте батькам вдома? А бабусям і дідусям?

- Чи потребує ще хтось нашої уваги?


Прочитайте таку історію: 

Двоє хлопчиків сидять на лаві. Осторонь чоловік читає газету. Один із хлопців каже:

- Вчора моя бабуся казала, щоб я вчився бути ввічливим.

Другий:

- Для того, щоб бути ввічливим, необхідно частіше говорити слова "будь ласка", "прошу", "вибачте".

- А ще при зустрічі потрібно знімати шапку. Це ж сказано у Правилах для учнів.

- Зовсім не важко бути ввічливим. Було б тільки бажання. Я завжди буду ввічливим. А ти?

- Я теж.

У цей час підходить дівчинка з книжкою, хоче сісти біля них, але хлопці розсілися так, що місця на лавці немає. Побачивши, що дівчинка не відходить від лавки, один із хлопців каже:

- Будь ласка, відійди трохи вбік, а то через тебе не видно нічого.

- Пробачте, - сказала дівчинка і відійшла вбік.

- Спасибі, - сказав хлопець і повернувся до друга, щоб продовжити розмову про ввічливість.

Чоловік з газетою піднявся і сказав:

- Сідай, будь ласка, дівчинко. А у вас, хлопці, слова розминаються з ділом.

Хлопчики здивовано подивилися один на одного.

- Чому так сказав чоловік хлопцям?

- Що повинні були зробити хлопці?


ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.  

  • Де школяр здебільшого проводить свій час? Удома, в школі, у дворі, інколи на заняттях музикою, спортом або ще чим-небудь.

На школу й усе, пов’язане з нею, у вас йде багато часу. Притому, що старшим є учень, то більше часу він проводить у школі. Ось чому так важливо мати гарні стосунки з однокласниками – адже вони перебувають поруч із вами більшу частину вашого шкільного життя.

Сьогодні ми поговоримо про спілкування хлопчиків і дівчаток, ви дізнаєтесь, як себе поводити при знайомстві, як підтримувати товариські стосунки з однолітками.


ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

- Давайте згадаємо, що таке спілкування?

Спілкування – це обмін думками, враженнями. 

- Як здійснюється спілкування? 

- Іноді буває, що хтось недочув чи неправильно зрозумів іншого. Через це можуть виникати непорозуміння, які призводять до неприємностей. На жаль, частою є й інша ситуація – більш “сильні” учні висміюють слабших, дають їм прізвиська, ображають, віднімають гроші.


- Що допомагає, а що перешкоджає порозумінню між однолітками? 

- Якщо вам хочеться йти до школи, ви нетерпляче очікуєте зустрічі зі своїми шкільними друзями – вам пощастило, у вас склалися гарні стосунки з класом.

Якщо ж усе навпаки, ви з жахом виходите на перерву, вдома згадуєте свої образи та мрієте про перехід до іншої школи, подумайте: може, річ насправді у вас.

Спробуйте піти назустріч своїм однокласникам:

  • Зробіть все можливе (без самоприниження й лестощів), щоб вас поважали.

  • Не чекайте першого кроку від інших.

  • Ніколи не кажіть, що ваші однокласники погані, спробуйте знайти в них гарні риси, адже абсолютно поганих людей не буває.

Мозковий штурм 

Якими б ви хотіли бачити оточуючих людей? 

 виділяються такі риси:

  • щирість і тактовність;

  • доброзичливість і гарні манери;

  • уміння говорити;

  • уміння слухати.

Як ці риси допомагають порозумінню між однолітками?

Робота з підручником с. 116. (Усно скласти портрет справжнього друга).

Опрацювати с. 117. (Стосунки між хлопчиками і дівчатками).

Як протистояти агресії і насиллю. С.118. – опрацювати:

  • агресор –

  • спільники –

  • жертва –

  • байдужі спостерігачі -

  • захисник -


Фізкультхвилинка

Прокинулись ведмедики,

До сонця потягнулись.

Швиденько повернулись. Вправо – вліво, щоб нічого не боліло.


- На жаль, між однолітками часто виникають суперечки. Висміюють тих, хто старанно вчиться або отримує низькі бали. Можуть ображати того, хто відрізняється зовнішнім виглядом: надто високого чи низького, повного чи худого. Принизливі прізвиська псують настрій, заважають вчитися. Часто глузують над новачками. Як правило, ініціатором таких дій є хтось один, а інші учні підтримують його або мовчки спостерігають. Як же діяти тому, кого ображають? Як ви вважаєте? 

-   Щоб вистояти у нелегкій ситуації, краще не сприймати образи близько до серця, спробувати знайти однодумців. Найчастіше через деякий час образи припиняються. Але все одно потрібно звернутися по допомогу до батьків, учителів чи шкільного психолога. Якщо хтось з однокласників відволікає вас на уроці, тактовно скажіть йому, що вам необхідно вчитися. Якщо ж це не допомагає, попросіть вчителя пересадити вас на інше місце.

-   Якщо сильніші "товариші" відбирають у слабших або менших кишенькові гроші, на такі "жартівливі" спроби намагайтеся відповісти жартами. Можна ще й серйозно попередити кривдника, що його дії – злочин, і обов’язково слід звернутися по допомогу до класного керівника, чергового вчителя чи будь-кого з дорослих. 

У вашому віці хлопчики хочуть спілкуватися здебільшого з хлопчиками, а дівчатка – з дівчатками. Вважають, що з дітьми протилежної статі їм буде нецікаво. І через це іноді багато втрачають. Хлопчикам і дівчаткам можна знайти спільні інтереси, щоб разом цікаво проводити дозвілля.



ІV. Узагальнення та систематизація знань.

У Антона старшокласники постійно забирають гроші, які мама дає на обід, і погрожують, що коли розповість – поб’ють. Антон весь тиждень ходить голодний, а батькам сказати боїться. Порадьте, що робити.


V. Підсумки уроку.

Отже, треба пам’ятати про свої права, не давати нікому їх порушувати, а якщо не можна впоратися самим, необхідно звернутися по допомогу до дорослого. Не можна чинити насильство над однокласниками й давати кривдити себе.

  • Чи можлива дружба між хлопчиками та дівчатками 

1. На шкільну дискотеку хлопчики і дівчатка принесли кілька різних за стилем музичних записів. Одні хотіли танцювати реп, інші – диско. Вечірка зривалася. Вчителі дали 5 хвилин, щоб діти домовилися. Інакше дискотеку припинять. Запропонуйте вихід із цієї ситуації.

2. Сергійко розповідає про новенького, якому придумали прізвисько. Сергійкові хлопчик сподобався, і він просить поради, як їм потоваришувати. Запропонуйте, що робити Сергійкові, як поводитися новенькому в класі. 

Жахливі слова

Дівчинка гарненька,

Хлопчик чепурненький

Посварились у дворі,

Щось не поділили в грі.

- Ти – дурна!

- Ти – дурень сам!

- Ну, тобі я зараз дам!

Так кричали діти,

Що здійнявся вітер,

Сонечко злякалося – 

В хмару заховалося,

І пожовкла вся трава,

Бо отруєні слова.

Геть побігло літо,

На малят сердите.

Листя враз поопадало.

Випав сніг.

Зима настала.

Є слова жахливі,

Є слова лайливі.

Не повинні діти

Слів тих говорити!

  • Що б ви сказали цим дітям?

  • Яку б пораду дали?

  • Які правила спілкування необхідно, на твою думку, виконувати тільки хлопчикам? А які тільки дівчаткам? А які усім? 

  • Якими спільними справами можуть займатися хлопчики та дівчата? 




5-А, Б клас

22.03.2022

Тема уроку: Спілкування з дорослими. Повага до батьків та вчителів (с.113-115 підручника )


ХІД УРОКУ

Мета уроку

Освітня: розширити уявлення про правила спілкування, повагу до батьків, учителів, взаємодопомогу членів родини. 

Розвиваюча: розвивати комунікативну компетентність та емпатії, сформувати в учнів необхідність взаємодопомоги в родині.

Виховна: виховання поваги, взаєморозуміння з батьками та вчителями. 

Базові поняття і терміни уроку:  родинні стосунки, довіра, правила спілкування з дорослими.


Вправа «Ланцюжок» 

Дітям потрібно продовжити «ланцюжок» по черзі: - Дорослі у вашому житті – це батьки, учителі….

Тобто це ті  людьми з якими Ви часто спілкуєтесь.

Проблемне запитання

— Чи можливе однакове спілкування з однолітками й дорослими?

Спілкування з дорослими – невід'ємна частина життя в будь-якому віці. Це спілкування збагачує досвідом, учить мудрості, від дорослої людини можна отримати пораду  чи допомогу  в  різних  життєвих  ситуаціях. Головна умова при цьому – повага, толерантне ставлення до співрозмовника. 

Для того, щоб досягти успіху у спілкуванні з дорослими та членами родини, кожен повинен знати та дотримуватися правил спілкування. 

Тому тема сьогоднішнього уроку: «Спілкування з дорослими. Повага до батьків і вчителів».


1. Особливості спілкування з дорослими

Вас всіх оточують дорослі - це твої мама і тато, брати і сестри, дідусі й бабусі та інші родичі. А ще — твої вчителі і люди, з якими щодня зустрічаєшся: сусіди, знайомі. Стосунки, що склалися в тебе з ними, можуть бути досить тісними чи, навпаки, прохолодними. Вони залежать від  вміння спілкуватися, знань і сили духу. Тому вчитися спілкуватися потрібно із самого дитинства. 

 Робота з підручником

Виконай завдання на сторінці 114. Намалюй у зошиті Сонячну систему  і розмісти на орбітах людей, з якими спілкуєшся. Найближче постав тих, з якими в тебе склалися найтісніші стосунки, кому ти довіряєш.

Завжди важливо знати, від кого можна отримати пораду чи допомогу в різних життєвих ситуаціях. Звісно, Ви найперше звернеться до своїх батьків — тата або мами. Але коли їх немає поруч або потрібна порада дорослого щодо стосунків з ними Ви звернетеся до того, кому довіряєте. Це може бути старший брат, сестра, тітка, дядько, бабуся чи дідусь або до  учителя та шкільного психолога. 

- Як правильно спілкуватися з дорослими, щоб добре з ними порозумітися?

До дорослих слід звертатися з повагою, обов'язково на Ви, а при зустрічі потрібно привітатися. Коли йдете з дорослими, то слід вітатися з усіма, з ким вітаються дорослі, навіть якщо ви їх не знаєте. Коли дорослі розмовляють між собою, не можна втручатися в їхню розмову. Якщо ж треба терміново щось запитати, вибачтеся і попросіть дозволу звернутися. Перш ніж звернутися до людини, треба обміркувати, що саме хочете сказати, щоб не образити її. Коли ви правильно, з повагою звертаєтеся до людини, то і самі заслуговуєте на повагу від неї.

2. Повага до батьків та вчителів

Проблемне запитання

— Що спільного у ставленні до дитини в батьків та вчителів?

— Чому необхідно виявляти повагу до батьків та вчителів?

Шанування старших поколінь і повага до них - закон нашого життя. Мир у домі панував лише тоді, коли стосунки батьків і дітей були гармонійними. У побуті вони з давніх часів регулювалися звичаями, ритуалами, моральними нормами. Поважати старших за віком треба тому, що вони мудріші, духовно багатші, передають нам свій досвід і знання. Обов'язок дітей – бути вдячними батькам за їхнє піклування, любов, відданість і також піклуватися, любити своїх батьків. Часто між дітьми та батьками виникають непорозуміння. Буває, дитина, не дослухавши поради або зауваження, бурхливо реагує на них. Дорослі також можуть помилятися, але, якщо ви спокійно спробуєте довести свою правоту, вони завжди зрозуміють вас.

Професія вчителя дуже відповідальна. Те, що одержують учні в спілкуванні з учителем, стає частиною їхньої особистості. Багато душевних сил, енергії, знань, умінь докладає вчитель, щоб вивчити і виховати справжніми людьми таких різних, не схожих між собою дітей. Тому вчитель заслуговує на особливу повагу і шанобливе ставлення.

3. Взаємодопомога членів родини

Родину нерідко порівнюють із командою, де всі піклуються і допомагають одне одному. Неприпустимо звалювати все на одного чи лише на дорослих. Це несправедливо стосовно них і шкодить самим дітям.

 

2. Вправа «Фолькльорна скарбничка»

Обговорення прислів’їв.

- Хто батька-матір зневажає, той добра не знає.

- Шануй батька й неньку, буде тобі скрізь гладенько.

- Син мій, а розум у нього свій.

- Вразливе слово від дітей гірш за болячку, бо не гоїться.

- Як батьки ставляться до своїх батьків, так і діти ставитимуться до них.

— Чому в народній творчості з давніх часів приділяється багато уваги стосункам батьків і дітей?

3. Рольова гра «Маршрутка» 

1) «Антон їде в маршрутному таксі. У цьому виді транспорту посадка має здійснюватися лише на вільні сидячі місця. Та незважаючи на те, що маршрутка повна, на зупинці заходить чоловік напідпитку і каже хлопцеві: «Поступися місцем старшому». Антон встає, але йому нема за що триматися, і на крутому повороті він падає».

 2)«Антон їде у маршрутному таксі з мамою. Посадка у цьому виді транспорту має здійснюватися лише на вільні сидячі місця. Та незважаючи на те, що маршрутка повна, на зупинці заходить чоловік напідпитку і каже хлопцеві: «Поступися місцем старшому». Мама говорить: «Ні, він не їхатиме у маршрутці стоячи». Чоловік відходить». 

- У яких випадках дорослі захищають дітей?

- До кого діти звертаються по допомогу чи за порадою?

 

VII. Підбиття підсумків уроку

Рефлексія

Повага в спілкуванні з друзями, рідними, знайомими, учителями, батьками, дозволить мені бути…

 


1 лютого

5 -А, Б

Посилання на онлайн урок надіслано у групу в мережі Вайбер.

Домашнє завдання: опрацювати параграф 17.

За підсумками вивченого матеріалу виконати тест за посиланням:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5386823

Завдання необхідно виконати до 7 лютого 20:00


25 січня 2022 року

5-А, Б

Перевірка домашнього завдання

Повторити параграф 15.

Виконати тест за посиланням

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8221993

Завдання необхідно виконати до 31 січня 20:00

Тема: Хочеш бути здоровим – відпочивай!

(параграф 16)

Мета: продовжувати формувати в учнів переконання, що рух і здоров’я взаємопов’язані; 

ознайомити із видами активного відпочинку; 

розвивати бажання дітей систематично займатися фізичними вправами, загартовуванням; виховувати почуття прекрасного, вміння цінити красу руху. 


Для опрацювання нового матеріалу можете переглянути презентацію за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1CxGMANf7mDcXv47IqlAtc5AfJxNyQ90K/edit?usp=sharing&ouid=102102449484934615873&rtpof=true&sd=true

та відеоурок https://youtu.be/Rvr96-Mk9J8


За підсумками вивчення матеріалів уроку виконайте тест за посиланням:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2954559

Завдання необхідно виконати до 31 січня 20:00





5 клас

Посилання на тести за період 

дистанційного навчання.


Як стати відмінником

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4870166

Кожен має талант. Планування часу

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8714272

Безпека пішохода. Зупинки громадського транспорту.

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5482750


    Завдання необхідно виконати до 

30 листопада 21:00




16 листопада

5-А,Б класи

Тема: Як стати відмінником

Мета: навчити учнів раціонально використовувати час при підготовці домашніх завдань, формувати навички оптимального облаштування робочого місця, вибору та наповнення портфеля. Ознайомлення учнів з основними типами сприйняття інформації; методами, які полегшують запам'ятовування (мнемонічними прийомами) і способами зниження емоційного напруження напередодні контрольних тестів. Учні матимуть нагоду відпрацювання життєвих навичок активного слухання і позитивного

мислення.

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

  • називати дві ознаки правильно облаштованого робочого місця;

  • називати дві ознаки неправильно облаштованого робочого місця;

  • категоризувати дії, які допомагають і які заважають швидше виконати домашнє завдання;

  • називати два способи перепочинку під час занять;

  • розраховувати максимальну масу свого портфеля.

  • визначати і називати власні особливості сприйняття інформації;

  • називати три етапи активного слухання;

  • називати не менше двох мнемонічних прийомів;

  • пояснювати, як побороти хвилювання напередодні контрольної.


ХІД УРОКУ

Глядач,  слухач,  діяч?

У  молодших  класах  ти  вивчав  органи  чуттів.  Перевір себе,  встановивши  відповідність.

1)  очі;  2)  вуха;  3)  ніс;  4)  язик;  5)  шкіра

допомагають  нам:

а)  чути  звуки;  б)  бачити  форму  і  колір;  в)  відчувати запахи;  г)  відчувати  смак;  ґ)  дізнаватися  про  температуру,  твердість  та  інші  властивості  предметів.

Особливості сприйняття інформації . Виконайте тест для визначення індивідуальних особливостей сприйняття (підручник, с. 50—51).

Увага!

Незалежно від того, які канали сприйняття є для людини основними, вона отримує інформацію усіма можливими способами. Тому для кожного важливо, наприклад, розвивати навички слухання, зокрема активного.

За допомогою підручника (с. 53–54) дізнатися що треба робити для зменшення хвилювання перед контрольною:

- за кілька днів перед контрольною;

- напередодні контрольної;

- у день контрольної;

- після контрольної.

Закріплення знань учнів.

Закінчити речення:

«Мій секрет кращого запам'ятовування такий...»

VІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати § 9

2. Письмово: за  матеріалом  цього  параграфа  склади  пам’ятку  «Що допомагає  і що  заважає виконувати домашні  завдання».

Перегляньте відеоурок з даної теми, перейшовши за посиланням:

https://youtu.be/S9kXjT35Xm4

Виконайте тест за посиланням:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9198071

Завдання необхідно виконати до

 19 листопада 21:00




  9 листопада

5-А, Б

Основи здоров’я

Уроки відбудуться онлайн  на платформі ZOOM о 8.30 за посиланням у групі.

Домашнє завдання: опрацювати параграф 9.

Виконайте тест за посиланням:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2129460

Завдання необхідно виконати до

14 листопада 20:00



5-А, 5-Б клас

Тема: Планування часу

Мета уроку: розглянути значення розпорядку дня для здоров’я; пояснити його вплив на здоров’я; навчати учнів організовувати свої працю та відпочинок; правильно облаштовувати своє робоче місце; визначити раціональні умови виконання домашніх завдань; розвивати практичні вміння та навички складання розпорядку дня; продовжувати виховувати бережливе. дбайливе й усвідомлене ставлення до власного здоров’я як однієї з найвищих людських цінностей.

 

Очікувані результати: учні мають уміти складати розпорядок дня для себе; учні мають дотримуватися особистого розпорядку дня, правил організації навчання і відпочинку; учні мають аналізувати умови виконання домашніх завдань та облаштування робочого місця; учні мають розпізнавати ознаки правильного й неправильного облаштування робочого місця; учні мають знати чинники, що впливають на якість виконання домашніх завдань.

Питання для обговорення:

-        Чи змогли діти врятуватись і повернути втрачений час?

-        Який висновок треба зробити для себе з цієї казки?

Висновок: Треба пам’ятати: людина, яка гає час, не помічає, як старіє.

 «Фольклорна скарбничка».

Складіть і поясніть  народні прислів’я:


Запитання:

— Чи є ці прислів’я актуальними для сучасних школярів?

«Асоціативний кущ».

Складання схеми за асоціаціями учнів до поняття «розпорядок дня».

Приклади відповідей учнів: організація часу, корисний, здоровий спосіб життя, режим, напружений, раціональний.

План пояснення нового матеріалу

1.  Добовий життєвий ритм людини. (Пояснення.)

Життєвий ритм — це життєдіяльність людини в певний проміжок часу (доба, тиждень). Добовий життєвий ритм складається із життєвої активності та сну.

Пам’ятка :

·       Найвища ефективність розумової праці припадає на 10-13 та 15-18 години.

·       Братися за серйозні справи рекомендується удень з 11 до 17.

·       Вночі з 2 до 4 години людина припускається помилок навіть під час розв’язання простих математичних задач.

·       Досліджено, що у середині тижня працездатність більша, а на початку і в кінці – менша.

 

2. Літературна хвилинка

Завдання: прочитати оповідання В. Сухомлинського та розказати, як Яринка провчила ледачу подушку.

Ледача подушка

Маленькій Яринці треба рано вставати, щоб до школи йти, а не хочеться, ой як не хочеться! Увечері питає Яринка у дідуся:

— Дідусю, чому вранці вставати не хочеться? Навчіть мене, дідусю, спати так, щоб хотілося вставати i йти до школи.

— Це подушка в тебе ледача,— відповів дідусь.

— А що ж їй зробити, щоб вона не була ледачою?

— Знаю я таємницю,— пошепки сказав дідусь.

 — Ото саме тоді, як вставати

не хочеться, візьми подушку, винеси на свіже повітря, добре вибий її кулачками — вона і не буде ледачою.

— Справді? — зраділа Яринка.

— Я так i зроблю завтра.

Ще дуже рано, а треба збиратись до школи. Не хочеться вставати Яринці, але треба ж нарешті подушку провчити, лінощі з неї вибити.

Схопилась Яринка швиденько, одяглася, взяла подушку, винесла на подвір’я, поклала на лавку — та кулачками її, кулачками. Повернулася до хати, поклала подушку на ліжко — та й умиватися. А дідусь у вуса посміхається.

В. Сухомлинський

Запитання:

Чи важко вам прокидатися вранці?

— А який спосіб ви знаєте, щоб швидше прокинутися та бути бадьорим?

 

Відпрацьовування навичок планування часу з урахуванням правил здорового способу життя.

Гра «Так чи ні».

   Обрати правильні варіанти продовження речення.

Якщо я чітко дотримуюся розпорядку дня, то я:

а)  все виконую вчасно;

б) завжди запізнююся;

в)  встигаю багато чого зробити;

г)  почуваюся бадьорим і веселим;

д) ходжу похмурий і втомлений;

ж) добре вчуся;

з) буду здоровим;

і) нервую;

к) знімаю напруження.

                               Вправа «Кошик для сміття»

  Продовжити фразу «Я хочу викинути у кошик для сміття…» (все, що порушує розпорядок дня, заважає вчасно і добре виконувати домашні завдання або добре навчатися)

Висновок: Дотримуватися розпорядку дня — корисно для здоров’я.

          Щоб бути здоровим, треба постійно дотримуватися режиму дня.

Для опрацювання теми можете переглянути відеоурок за посиланням:

https://youtu.be/YfjMjltCbhc

Для опрацювання теми можна переглянути презентацію за посиланням:

https://docs.google.com/presentation/d/1oEB88Ff1GqZU_0ndwPkmiM7cKNrLnB43/edit?usp=sharing&ouid=102102449484934615873&rtpof=true&sd=true

За підсумками вивченого матеріалу виконайте тест за посиланням:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3943471

Завдання необхідно виконати до 5 листопада 20:00.

 

  26.10.2021

Шановні учні!

Онлайн-уроки з основ здоровя відбудуться на платформі ZOOM

5-А о 9.00

5-Б о 8.30

Посилання на онлайн-уроки у групі (Вайбер).

На урок підготувати підручник і робочий зошит.

Домашнє завдання: опрацювати параграф 7.

 


 

 12.10.2021                                             

Тема: Ти – пасажир громадського транспорту.

 

Мета: повторити з учнями правила безпечного переходу дороги, правила безпечної поведінки на зупинках; ознайомити з правилами посадки, висадки і безпечної поведінки в громадському транспорті, правилами поведінки у метрополітені та на ескалаторі. Розвивати навички аналізу і критичного мислення. Виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я.

 

Хід уроку

   І. Актуалізація знань та вмінь учнів.

   Перш ніж ми перейдемо до вивчення нової теми, давайте пригадаємо що ж ми вивчали на минулих уроках.

   Твердження:

1.               Дороги, які мають більш як дві смуги називають – багатосмуговими. (так)

2.               Дорогу на перехресті можна переходити по діагоналі. (ні)

3.               Дорогу треба переходити під прямим кутом. (так)

4.               На зупинці автобус потрібно чекати ближче до краю тротуару. (ні)

5.               Щоб обійти автобус спереду, потрібно відступити п’ять великих кроків, і перш ніж вийти з-за транспорту, потрібно зупинитись і оглянути вулицю зліва і справа.(так)

6.               Швидку медичну допомогу можна викликати за телефоном 104.(ні)

7.               Безпека - це коли людині, щось загрожує. (ні)

8.               Переходити дорогу можна будь-де. (ні)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Тема нашого уроку: Ти – пасажир громадського транспорту. Ви ознайомитесь ознайомити з правилами посадки, висадки і безпечної поведінки в громадському транспорті, правилами поведінки у метрополітені та на ескалаторі.

Робота з підручником.

Які види громадського транспорту ви знаєте?( автобус, тролейбус, трамвай).

А чому цей транспорт називають громадським? (тому, що ним користується багато людей).  

Сторінку 29 на мал.. 18 ви бачите схему безпеки салону автобуса. Кабіна водія і передні сидіння, які позначені рожевим кольором, вони найнебезпечніші. Задні сидіння, майданчик біля виходу, проходи і виходи позначені жовтим кольором є небезпечними через те, що може бути скупчення пасажирів, а біля дверей можна випасти із транспорту. Середня частина автобуса, яка позначена зеленим кольором вона є найбезпечнішою.

Виконайте завдання перевір себе ( підр. С. 30).

Мозковий штурм. А чи знаєте ви як поводитись в транспорті, на зупинках громадського транспорту? Чи знаєте ви, що таке ДТП?
   ДТП – це дорожньо-транспортна пригода - це подія, пов язана з рухом транспорту, у результаті якої завдано матеріальних збитків, загинули або дістали поранення люди. А для того, щоб ДТП не столося треба добре знати як поводити себе на дорозі, де і в яких місцях переходити дорогу, як поводити себе у громадському транспорті та на зупинках громадського транспорту. Тож давайте пригадаємо:

- Де потрібно очікувати громадський транспорт? (на зупинці).

- На зупинках, що не можна робити? Чому?(не можна бігати, гратися. Потрібно вести себе спокійно й витримано).

Також існують правила повадки, висадки пасажирів та правила поведінки у салоні транспорту:

Правила очікування громадського транспорту:
-чекати транспортний засіб необхідно на зупинках;
-не можна гратися та бігати на зупинці, потрібно поводити себе спокійно і витримано.
Правила посадки пасажирів:
-входити спокійно, не штовхатись, за чергою;
-пропускати вперед літніх людей, пасажирів з дітьми, інвалідів.
Правила поведінки в салоні:
-не відвертати увагу водія, не заважати йому під час керування транспортним засобом;
-не штовхатися, не висуватися з вікон;
-не спиратися на двері;
-на випадок небезпеки умійте скористатися аварійними засобами.
Правила висадки:
-не можна самовільно відчиняти двері;
-виходити треба обережно, не штовхаючись, за чергою.
    Ще раз хочу сказати - переходити вулицю дозволяється лише у визначених місцях - пішохідних переходах.

Інформаційне повідомлення.

Крім автобусів і маршруток у нас є ще електротранспорт — це тролейбуси і трамваї. Вони вважаються безпечнішими від автобусів, тому що рухаються з невеликою швидкістю по рейках або вздовж проводів і мають ширші та зручніші двері та проходи.

 Однак за деяких обставин вагони можуть опинитися під напру­гою. Наприклад, ти довго чекав тролейбус, а коли він під'їхав, ти побачив, що з-під його коліс сиплються іскри (мал. 19, а). Або у трамваї помітив, як жінка зойкнула, торкнувшись металевого по­ручня (мал. 19, б).

Якщо таке трапилося, попередь про це усіх. Не заходь у вагон, а коли ти вже в ньому, постарайся якнайшвидше вийти, не торка­ючись металевих частин: поручнів, корпусу, дверей. Намагайся діяти обережно, не штовхати інших пасажирів, адже вони можуть похитнутися і постраждати від ураження електричним струмом. Зрозуміло! У підручнику наведені твердження. Вам потрібно пояснити, чому ви погоджуєтесь чи не погоджуєтесь з ними.

Твердження:

1.        Не можна відволікати водія під час руху.

2. У громадському транспорті треба поступатися місцем інвалідам, людям похилого віку і пасажирам з дітьми.

3.       В автобусі можна їздити і без квитка.

4.       У транспорті не можна штовхатись і бешкетувати.

5.       Під час руху слід триматися не за поручень, а за пасажира, який стоїть поруч.

6.       До виходу треба готуватися заздалегідь, ввічливо запитуючи людей у проході, чи виходять вони на на­ступній зупинці.

   - Поїздка в переповненому транспорті може бути небезпечною. Як ви думаєте чому?

   А особливо, якщо в переповнений транспорт взяти такі речі як довгий шарф, санчата, лижі…Давайте з вами подумаємо, чому можуть бути небезпечними в переповненому транспорті такі речі. (підр., С. 31, обговоріть).

Висновок: краще пропустити переповнений транспорт і дочекатися наступного.

  

Крім автотранспорту і електротранспорту в Україні є метро  у Києві, Харкові та Дніпропетровську. Цим найзручнішим видом міського транспорту користується дуже бага­то людей, зокрема приїжджих. Кожному доводиться вперше стати пасажиром метро, починаючи з вестибюля, пропускного пункту та ескалатора. Вестибюль метрополітену обладна­но автоматами і касами для продажу жетонів і проїзних документів та пропускними пунктами. На видноті розміщено схему метро­політену. Вона допоможе визначити, як доїхати до потрібної станції, де слід зробити пересадку. У вестибюлі завжди є черговий. За необхідності до нього можна звернутися по допомогу. Також існують правила поведінки в метро та на ескалаторі, про які ви зараз опрацюєте самостійно.

Закріплення знань. Наступна зупинка - закріплення знань.

1.     Назвіть схему безпеки салону автомобіля?

2.     Назвіть правила посадки і висадки пасажирів?

3.     Назвіть правила поведінки в салоні громадського транспорту?

4.     Дайте поради тим, хто наважився їхати  в переповненому транспорті?

5.     Назвіть правила поведінки в метрополітені?

6.     Які речі в переповненому транспорті можуть стати небезпечними? Чому?

7.     Як правильно користуватися ескалатором метрополітену?

 

Домашнє завдання § 5 с.29 -34.

  

Виконайте тест, перейшовши за посиланням:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9679803

 

Завдання необхідно виконати до 16 жовтня 21:00

 

















Немає коментарів:

Дописати коментар