7 КЛАС

26 травня

7 – А, Б клас

Тема: Способи розв’язання конфліктів

 

Переглянувши відеоурок за посиланням  

https://youtu.be/jG4B3K4V7Qw

 

та презентацію 

https://docs.google.com/presentation/d/1_V2VzUS7egHwgzNG2r7ylBOF7lz-t7TR/edit?usp=sharing&ouid=102102449484934615873&rtpof=true&sd=true

 

ви повторите:

  • причини виникнення конфліктів;

  • стадії розвитку конфліктів;

  • як запобігти розпалюванню конфлікту;

 

та дізнаєтеся 

  • про способи розв’язання конфліктних ситуацій;

  • переваги конструктивного розв’язання конфліктів.


Якщо ви переглянули відеоурок, повторіть параграф 22 (с.83).


Якщо все зрозуміло, усно виконайте завдання 2 на с.85

Успіхів!


19 травня

7 – А, Б клас

Тема: Причини виникнення і стадії розвитку конфліктів

 

Переглянувши відеоурок за посиланням  

https://youtu.be/bu134mIHzrQ

 

ви дізнаєтеся:

  • Про причини виникнення конфліктів;

  • Про стадії розвитку конфліктів;

  • Як запобігти розпалюванню конфлікту.


А переглянувши презентацію 

https://docs.google.com/presentation/d/1dIDTHuPLVsb0RfVPbBXBS34TBu7vC152/edit?usp=sharing&ouid=102102449484934615873&rtpof=true&sd=true

ви ще дізнаєтеся:

  • Про походження, розвиток і шляхи вирішення конфліктів.

 

Якщо ви переглянули відеоурок, презентацію, повторіть параграф 21 (с.81).


Якщо все зрозуміло, перейдіть за посиланням та виконайте тест

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1899430

 

Завдання необхідно виконати до 26 травня 11:00.

 

Успіхів!


12 травня 2022 р.

7 клас

Тема: Запобігання стресу.

 

Переглянувши презентацію за посиланнями 

https://docs.google.com/presentation/d/1RjkNw8HzDD3TeccUpKhT2rBaPREjvXD8/edit?usp=sharing&ouid=102102449484934615873&rtpof=true&sd=true 

ви дізнаєтеся 

  • Про стресову стійкість;

  • Про ефективні методи запобігання стресу.

 

Для систематизації та узагальнення матеріалу з теми «Стрес і здоров’я» перегляньте відео за посиланням. Дуже цікаво і корисно!

 

https://youtu.be/NcslAftnqQY

 

Домашнє завдання: 

повторити параграф 20.


5 травня 2022 р.

7 клас

Тема: Стрес в екстремальних ситуаціях.

Переглянувши відео за посиланнями 

https://youtu.be/dWL964NwH6U

https://youtu.be/2z_DVp8AOrw

ви дізнаєтеся 

  • Які ситуації називають екстремальними;

  • Алгоритм дій в екстремальних ситуаціях.

 

Домашнє завдання: 

повторити параграф 19 і відповісти на питання с. 77.

За підсумками вивчення теми уроку виконати тест за посиланням:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9980662

Завдання необхідно виконати до 12 травня 12:00



28 квітня 2022 р.

7 клас

Тема: Стрес і здоров'я.

Переглянувши відеоурок за посиланням 

https://youtu.be/XCHWdCFcmSQ

ви дізнаєтеся про 

  • Вплив стресу на здоров'я;

  • Ознаки, за якими можна розпізнати різні види стресу.


Домашнє завдання: 

повторити параграф 18 і відповісти на питання с. 74.

За підсумками вивчення теми уроку виконати тест за посиланням:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2872710

Завдання необхідно виконати до 5 травня 12:00


21 квітня 2022 р.

7 клас

Тема: Ознаки психологічної рівноваги.

Переглянувши відеоурок за посиланням 

https://youtu.be/9o8GQpgDhmc

ви дізнаєтеся про 

  • ознаки психологічної рівноваги;

  • те, як сформувати адекватну самооцінку;

  • як адекватно реагувати на критику.


Домашнє завдання: 

повторити параграф 17 і відповісти на питання с. 70.

За підсумками вивчення теми уроку виконати тест за посиланням:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4337550

Завдання необхідно виконати до 27 квітня 21:00


14 квітня 2022 р.

7 клас

Тема: Емоції та здоров’я.

Переглянувши відеоурок за посиланням 

https://youtu.be/qm743iPUZA8 

ви дізнаєтеся про 

  • Вплив емоцій на здоров’я і прийняття рішень;

  • Культуру вияву почуттів;

  • Методи самоконтролю.


Домашнє завдання: 

повторити параграф 16 і відповісти на питання с. 66.

За підсумками вивчення теми уроку виконати тест за посиланням:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4175733

Завдання необхідно виконати до 20 квітня 16:00

7 квітня 2022 р.

7 клас

Тема: Уміння вчитися.

Переглянувши відеоурок за посиланням 

https://youtu.be/pdWtKpbtVC8

ви дізнаєтеся про те, як

  • Учитися успішно;

  • Тренувати увагу та пам’ять;

  • Розвивати інтелектуальні здібності.


Домашнє завдання: 

повторити параграф 15 і відповісти на питання с. 63.



31 березня 2022 р.

7 клас

Тема: Духовний розвиток особистості. Життєві цінності та здоров’я.

Переглянувши відеоурок за посиланням 

https://youtu.be/57f-zcR_plY

ви дізнаєтеся про духовний розвиток підлітків;

роль цінностей у житті людини;

вплив обраних цінностей на здоров’я.


Бажаю успіхів! До зустрічі!



24.03.2022

7-А, Б


Тема. Психічний розвиток підлітка. Ознаки гармонійного розвитку хлопчиків і дівчаток. Потреби людини, їх розвиток із віком (с. 55-56 у підручнику).


Мета: ознайомити учнів з ознаками гармонійного розвитку підлітків, потребами людини; формувати вміння працювати в групах, робити висновки та презентувати; виховувати дбайливе ставлення до свого та чужого здоров’я. 


Поняття та терміни:психічний розвиток, потреби.


  Для опрацювання матеріалу можна переглянути відеоурок за посиланням:

https://youtu.be/ls92UrSa_DA



       

                                   Хід уроку



І. (Притча. Незбагненний світлячок)

Одна людина , побачивши світлячка , погналася за ним в надії володіти яскравим його світлом. Але чим швидше він біг , тим далі ставав від нього світлячок .Нарешті він піймав його , але світлячок згас. А людина виявилася в пітьмі , яка, немов важкий тягар , роздавила і  його . І він , немов сліпий , лежав на чорній землі і не знав куди податися.

Інша людина , маючи яскравого світлячка , хотіла зрозуміти причину його світла . І для цього він провів безліч розвідок та досліджень.А про світлячка забув. Коли він став шукати його на тому місці , де він його вже багато років тому залишив , світлячка не було. Світлячок пішов, залишивши людину, а людина залишилася без світла назавжди.

Був ще один , у якого нічого не було. Навіть розуму . І всі сміялися над ним. І вказували пальцями. І він , знаючи про своє абсолютнє незнання , був пригнічений і шокований. І коли йому було особливо страшно і сумно і похмуро , маленький світлячок тихо і незримо осяяв його серце невимовним сяйвом. І йому раптом стало весело і безтурботно . Насолоджуючись незримою присутністю світлячка , він сам уже світився радісним і добрим світлом , і , розливаючись навколо , роздаровував себе наліво і направо , абсолютно безкоштовно , тріумфально , без будь-якої підстави .

  • Давайте подаруємо один одному промінець світла, який буде йти від нашого серця. 

                                                                                                                                                  http://allforchildren.ru/pictures/sun2/sun099.png

ІІ.

 Ми з вами подарували один одному промінець світла і це добре. Нам краще спілкуватися з тими, хто постійно сміється, жартує, веселиться і просто буває щасливим не дивлячись ні на що. До таких людей тягнуться всі, можливо, ви хочете бути такою людиною. 

    Скільки є людей повсюди,

    Стільки в світі й щастя є.

    Ніби ж всі подібні люди,

Щастя в кожного своє.


І рецепту тут немає,

Як на торт чи на пиріг.

Кожен свій рецепт шукає

Серед тисячі доріг.


Ложку дьогтю в бочку меду – 

І, дивись, пропало все.

Щастя завжди попереду

Вогник радості несе.


Треба встигнути догнати,

В певний час і в самий раз!

А попробуй угадати – 

От завданнячко для вас!


Щастя вогником засвітить,

Ніби папороті цвіт.

Хтось зірве, хтось не помітить

І повз нього піде в світ… (Надія Красоткіна)



-  А, що треба людині для щастя? 

 Ми такі різні не тільки за зовнішністю, а і відрізняємося за своїми уподобаннями та потребами. Групи потреб людини, їх значення, умови гармонійного розвитку хлопчиків та дівчат – це питання на які нам треба дати сьогодні відповіді.


ІІІ 

Вчитель. Перші поселенці Канади вважали, що все в житті має перебувати в гармонії та уявляли життя як колесо.


Вправа «Колесо життя». Намалюйте велике коло; у центрі великого намалювати маленьке коло і це буде центр; намалювати 4 спиці від центра до великого колеса; позначити кожну спицю так: духовна, фізична, соціальна, психічна.


Ознаками гармонійного розвитку хлопчиків та дівчаток є як раз духовне, психічне, соціальне та фізичне благополуччя:

-    фізичне благополуччя - добрий фізичний стан організму, у якому злагоджено функціонують усі органи. Він легко пристосовується до змін довкілля,, активно опирається хворобам;

-    психічне благополуччя - уміння правильно сприймати довколишній світ;

-    соціальне благополуччя - взаєморозуміння у стосунках з людьми, які тебе оточують;

-    духовне благополуччя - прагнення стати особистістю, відповідальною за себе та інших, робити добрі справи .


Так Духовна «спиця» може символізувати життя людини, наповнене духовними цінностями, які вона активно реалізовує, а може, навпаки, символізувати життя без будь-яких ідеалів, духовну пасивність.

Фізична: фізичне здоров'я, стійкість до різноманітних інфекцій і навпаки - фізичне нездоров'я, слабкість, хворобливість.

Соціальна: комфортність перебування людини у різних соціальних групах (родині, класі і т.д.), відчуття своєї причетності до суспільного життя і навпаки - самотність, відсутність відчуття свого місця серед людей.

Психологічна: з одного боку - гармонія із самим собою і оточенням, з протилежного - невідповідність своїх бажань і дій, неадаптованість, негативне ставлення до самого себе.

Знайти і позначити на кожній «спиці» місце, яке найбільше відповідає вашому особистому стану на сьогодні, а потім - з'єднати ці відмітки суцільною лінією. При цьому треба пам’ятати, що більший розвиток тієї чи іншої складової («спиці») буде символізувати та її

частина, що ближча до великого кола, а менший – та частина спиці, що ближче  до центру.

  • Чи утворилося у вас рівне коло?

  • Що вам треба в житті, щоб всі складові здоров’я були однакові?


 Кожна зі «спиць», символізуючи одну зі складових здоров'я, утримує колесо у рівновазі. І кожна вимагає нашої уваги. Нам необхідно розвивати наші «спиці»- складові життя рівномірно, щоб прожити його повноцінно і гармонійно. 

    Для всього цього треба задовольняти свої потреби. Потреби — це об'єктивні умови існування людей. Вони означають необхідність у певних речах і бажання володіти ними. Людські потреби надто різноманітні, оскільки людська особистість дуже багатогранна. З одного боку, людина виступає як біологічна істота і для її функціонування об'єктивно необхідними є продукти харчування, одяг, житло. Такі потреби називають фізичними потребами. З іншого боку, людина — це соціальна істота, тому багато її потреб визначаються необхідністю спілкуватися, брати участь в управлінні, мати певний рівень освіти, культури, прагненням виділитися з-поміж інших людей, самореалізуватись.

Потреби виникають разом із виникненням самої людини, і в процесі розвитку людського суспільства можуть змінюватись як кількісно, так і якісно, відповідно до зміни умов виробництва споживчих благ, удосконалення техніки і технології, зміни поглядів людей на споживання, моди, соціального стану, грошових доходів та ін. Фізичні потреби можуть бути незмінними за своєю кількістю, як наприклад, потреби в їжі обмежені необхідною кількістю кілокалорій, але при цьому змінюються якісно: поліпшується структура харчування, споживаються корисніші, дорожчі, багатші вітамінами чи вишукані продукти. Такі фізичні потреби, як одяг, житло, побутові прилади тощо, змінюються надто часто, одні з них застарівають і взагалі більше не використовуються, інші постійно вдосконалюються, якісно змінюються.

Потреби неможливо повністю задовольнити, вони зростають швидше, ніж умови для їх задоволення. Безмежність потреб породжує людська фантазія, вони виникають під впливом розвитку науки, техніки, соціальних відносин.

Сучасна наука розглядає людські потреби як складну ієрархічну систему, в яку входять потреби як біологічного, так і соціального характеру. Широко відома „піраміда потреб" американського вченого Маслоу, в яку потреби вписуються за їх важливістю і чисельністю тих, хто їх потребує.



    Учений вважає, що потреби людини можна розташувати у порядку значущості від найбільш до найменш необхідних :

  • фізіологічні потреби;

  • потреби безпеки та захисту;

  • соціальні потреби;

  • потреби поваги, самоствердження.

   


    ІV. 

«Німецький філософ, лікар, лауреат Нобелівської премії Альберт Швейцер писав: "Те, що підтримує й продовжує життя,— добре; те, що завдає шкоди життю й порушує його,— погано"». 

  • Як ви розумієте його слова?

  • Чи може людина вважати себе гармонійно розвиненою, якщо вона приділяє увагу лише фізичному розвиткові?


V. Підсумки уроку

Ми почали з вами вивчати духовну та психічну складові нашого здоров’я. Саме духовна складова здоров'я дозволяє нам усвідомити те, що здоров'я людини включає кілька складових і допомагає об'єднати їх в єдине ціле. Духовний розвиток людини визначає також мету її існування, ідеали й життєві цінності. Духовно розвинена особистість не тільки говорить про загальнолюдські принципи морально-етичного плану, але й намагається жити згідно з ними. Така поведінка свідчить про те, що людина духовно здорова.



Вправа «Усмішка». 

«Найкоротша відстань між людьми – це усмішка. Тож частіше усміхайтеся!» 




3 лютого

7-А, Б

Посилання на онлайн урок надіслано у групу в мережі Вайбер.

Домашнє завдання: опрацювати параграф 27 (7-Б), параграф 23 (7-А).

За підсумками вивченого матеріалу виконати тест за посиланням:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1030015

Завдання необхідно виконати до 9 лютого 21:00


27.01.2022

7-А, Б

Перевірка домашнього завдання.

Тема: Соціальне оточення підлітка.

Виконати тест за посиланням:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1353978


Тема уроку: Причини і наслідки вживання наркотиків

Мета: визначити, які бувають наркотики; причини вживання наркотиків та, що спонукає до вживання наркотиків; продовжити формувати вміння працювати в групах, робити висновки; виховувати валеологічну культуру поведінки.

Інформаційне повідомлення вчителя.

Термін “наркоманія” походить від грецьких слів “narko” – заціплення, оніміння і “mania” – безумство, пристрасть, потяг і означає хворобливий потяг, пристрасть до вживання наркотиків, що призводить до тяжких порушень фізичних і психічних функцій.
        Після прийняття наркотиків механізм дії всіх наркотиків однаковий, конкретні вияви впливу тієї чи іншої речовини на організм людини мають свої особливості, які визначаються видом наркотика.

За статистичними даними майже 90% наркоманів — молоді люди віком до 30 років, з них кожна четверта — жінка. Тенденцію зниження вікової межі наркоманії в Україні підтверджують соціологічні дані.

З-поміж молоді віком 10—22 років є досвід нелегального вживання будь-яких наркотиків — 4,4%, утому числі ін'єкційних — 1%. Більше 40 разів протягом життя вживали наркотики 1% учнів віком 13—14 років, 2% — 15-річних підлітків, 5% — юнаки та дівчата 16—17 років.

Лише 85% учнівської молоді віком 15—17 років зазначили, що вони ніколи не вживали жодної наркотичної речовини.

Найбільш уразливим для залучення до вживання наркотиків є підлітковий вік, тобто 13—15 років. Серед нинішніх 10—14-річних підлітків перший раз спробували в 13—14 років: амфетаміни - 0,9%, марихуану чи гашиш — 1 %; з поміж 15—22-річних уперше такий досвід набули до 15 років — відповідно 0,8 і 6,7%.

Першим наркотиком, який спробують молоді люди у компанії, за соціологічними даними найчастіше є марихуана або гашиш. З 15—17-річних респондентів уперше спробували: 11% — марихуану і гашиш, 1% — седативні засоби без припису лікаря, а 2% — взагалі не знали, який саме наркотик вони спробували. За даними дослідження 15 % молодих людей віком 15—22 роки і 4% 10—14-річних підлітків стверджували, що за останні 12 місяців на території школи чи на робочому місці або у місцях громадського користування (пошта, магазин, аптека тощо) їм пропонували, продавали чи давали незаконні наркотики.

Стурбованість викликає також неадекватне сприйняття молоддю загрози наркотизації. На думку 5% респондентів віком 10—22 років, вживання марихуани або гашишу час від часу не може зашкодити здоров'ю людини, 11% вважають, що при цьому існує лише невеликий ризик.

Стосовно регулярного вживання марихуани чи гашишу ці показники становлять відповідно 3 і 2%. Більш критично молодь ставиться до ін'єкційної наркоманії. Проте є й такі, котрі не вбачають ніякого ризику або вважають невеликим ризиком для здоров'я випадкове (1, 2 рази) вживання амфетамінів (вінту, солутанута ін).


  • Які бувають наркотики?

1) Група опію-опіати. Дія – людина відчуває тепло в усьому тілі, легкий свербіж, почуття розслаблення, психічного комфорту. Людина переживає стан надзвичайного благополуччя, задоволення собою.
2) Барбітурати – лікарські речовини, застосовувані в медицині, як снодійне. Після вживання, після короткочасного (1-2хв.) стан розслаблення, приємної знемоги неступає фаза збудження, яка характеризується різким зниженням самоконтролю і руховою розгальмованістю.
3) Кокоїн, феномін, ефедрин, кофеїн – діють аналогічно. Їх іживання викликає глибокі розлади координації рухів, розвиток психотичного стану(марення, галюцинації), ефективних порушень.
4) Транквілізатори – як і інші наркотики, діють на ЦНС шляхом порушення механізму передачі нервового імпульсу.
5) Гашиш –  легкий наркотик. Має галюцинаційну дію: після вживання можуть виникнути різні слухові та зорові розлади сприймання.

За останні роки зловживання наркотичними засобами, психотропними речовинами та їх незаконний обіг набули масового характеру і в Україні.

Практика свідчить, що основною сировинною базою наркоманії в Україні є мак. Споконвіків насіння, на перший погляд, мирної с/г культури використовувалося як продукт харчування. Наркоотруту містить не воно, а головки маку. На жаль, в останні роки пелюстки цієї рослини вкрили пеленою журби не одну українську оселю.  Незважаючи на чисельні укази, постанови, інші нормативні акти, які забороняють висівання та вирощування маку, люди свідомо, а чи й ні сприяють розповсюдженню наркоманії. З кожним роком кількість виявлених та знищених органами правопорядку незаконних посівів маку та коноплі зростає у 10 раз.


Для опрацювання матеріалу можна переглянути відео за посиланням:

https://youtu.be/BL1pqV8lJY8

Для опрацювання матеріалу можна переглянути презентацію: 

https://docs.google.com/presentation/d/17YUgz9pAZYyaD8ZaGabC1mR0ph5V-R3K/edit?usp=sharing&ouid=102102449484934615873&rtpof=true&sd=true

За підсумками вивчення теми виконайте тест за посиланням:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5852883



7 клас

Тести за період дистанційного навчання

Фізичний розвиток підлітків

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8697417


Індивідуальний розвиток підлітків

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9405879


Пожежна безпека в громадських місцях.

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4990546


Правила користування газовими приладами, Безпека під час користування засобами 

побутової хімії.


https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2835116



Завдання необхідно виконати до 2 грудня 21:00


18 листопада

7-А, Б

Тема: Показники фізичного розвитку підлітків. Способи покращення фізичної форми. 

Мета: Розширити уявлення про чинники впливу на фізичний розвиток і здоров'я підлітка; ознайомити з видами фізичних вправ для прискорення росту; вчити визначати індекс маси тіла, оцінювати рівень власного фізичного розвитку, складати доцільне меню для контролю за масою тіла.


Вправа «Згоден чи ні?»

  • У підлітковому віці відбувається «стрибок росту».(Так)

  • Незграбність підлітків пояснюється видовженням кісток долонь і стоп ніг.(Так)

  • У хлопців тоншає талія.(Ні)

  • Статура дівчаток починає розвиватися за чоловічим типом.(Ні)

  • У хлопців грубішає голос.(Так)

  • Починає працювати дихальна система.(Ні)

  • Починає активно працювати ендокринна система.(Так)

  • Акселерація – це пришвидшений розвиток.(Так)

  1. Найсильніші люди планети

    Однозначно визначити найсильнішу людину досить складно, але на офіційному чемпіонаті найсильніших людей планети 2009 р. перше місце посів Жидрунас Савіцкас.

    Найсильніший чоловік планети народився в Литві, в місті Бержай. У  15 років він уперше почав займатися силовими видами спорту і вже на других змаганнях поліпшив результат своєї країни. Савіцкас поки єдиний литовець, який зміг присісти зі штангою в 400 кг. 

    Він був переможцем серії турнірів «Стронгестмен» і «Арнольд класік», де головний приз вручає сам Арнольд Шварценегер.

    Так само до списку найсильніших людей планети можна віднести Василя Вірастюка. Народився він 22 квітня 1974 року в Івано-Франківську, здобув титул Майстра Спорту міжнародного класу, титул «Найсильніша людина». 1004 р. став переможцем змагань «Арнольд класік»   

  1. Показники фізичного розвитку підлітка

Які фізичні показники для кожного з вас є нормою?

Особливості розвитку хлопчиків і дівчаток у підлітковому віці значно різняться. Це пов’язано з тим, що у хлопчиків і дівчаток початок періоду статевого дозрівання припадає на різний вік.

У дівчаток період статевого дозрівання починається в 11-12 років. Цей період характеризується інтенсивним зростанням. Нерідко в цьому віці дівчатка обганяють у рості своїх однокласників.

У хлопчиків період статевого дозрівання починається в 12-13 років. У цьому віці хлопчикам вдається наздогнати і перегнати в зростанні дівчаток. З 12 до 15 років хлопчики можуть набирати по 8 см у зрості на рік.

Незважаючи на те, що високий зріст у хлопчика чи дівчинки вважають привабливим, але якщо дитина дуже висока, то є привід для занепокоєння.

Стрімкий і надмірний ріст може бути викликаний пухлиною гіпофіза, який виробляє гормон росту. У високих дітей частіше зустрічаються порушення у функціонуванні нервової системи і захворювання внутрішніх органів. Якщо дитина відстає в рості і має поганий апетит, то також є приводом для занепокоєння. Незначна надбавка у зростанні може означати, що організму бракує необхідних для нормального розвитку речовин і вітамінів. У цьому випадку необхідно переглянути щоденний раціон і проконсультуватися з лікарем. Можливо крім правильного харчування будуть потрібні вітаміни для росту.


Зріст хлопчиків від 10 до 17 років (см)




Вік



Показник


дуже низький

низький

нижче середнього

середній

вище середнього

високий

дуже високий

10


< 126,3

126,3-129,4

129,4-133,0

133,0-142,0

142,0-146,7

146,7-149,2  

>149,2  

11


<131,3

131,3-134,5

134,5-138,5

138,5-148,3

148,3-152,9

152,9-156,2

>156,2

12


<136,2

136,2-140,0

140,0-143,6

143,6-154,5

154,5-159,5

159,5-163,5

>163,5

13


<141,8

141,8-145,7

145,7-149,8

149,8-160,6

160,6-166,0

166,0-170,7

>170,7

14


<148,3

148,3-152,3

152,3-156,2

156,2-167,7

167,7-172,0

172,0-176,7

>176,7

15


<154,6

154,6-158,6

158,6-162,5

162,5-173,5

173,5-177,6

177,6-181,6

>181,6

16


<158,8

158,8- 163,2

163,2-166,8

166,8-177,8

177,8-182,0

182,0-186,3

>186,3

17


<162,8

162,8-166,6

166,6-171,6

171,6-181,6

181,6-186,0

186,0-188,5

>188,5


Маса хлопчиків від 10 до 17 років (кг)



Вік



Показник


дуже низький

низький

нижче середнього

середній

вище середнього

високий

дуже високий

10


<23,9

23,9-25,6

25,6-28,2

28,2-35,1

35,1-39,7

39,7-44,7

>44,7

11


<26,0

26,0-28,0

28,0-31,0

31,0-39,9

39,9-44,9

44,9-51,5

>51,5

12


<28,2

28,2-30,7

30,7-34,4

34,4-45,1

45,1-50,6

50,6-58,7

>58,7

13


<30,9

30,9-33,8

33,8-38,0

38,0-50,6

50,6-56,8

56,8-66,0

>66,0

14


<34,3

34,3-38,0

38,0-42,8

42,8-56,6

56,6-63,4

63,4-73,2

>73,2

15


<38,7

38,7-43,0

43,0-48,3

48,3-62,8

62,8-70,0

70,0-80,1

>80,1

16


<44,0

44,0-48,3

48,3-54,0

54,0-69,6

69,6-76,5

76,5-84,7

>84,7

17


<49,3

49,3-54,6

54,6-59,8

59,8-74,0

74,0-80,1

80,1-87,8

>87,8


Зріст дівчаток від 10 до 17 років (см)



Вік



Показник


дуже низький

низький

нижче середнього

середній

вище середнього

високий

дуже високий

10


<127,0

127,0-130,5

130,5-134,3

134,3-142,9

142,9-146,7

146,7-151,0

>151,0

11


<131,8

131,8-136,2

136,2-140,2

140,2-148,8

148,8-153,2

153,2-157,7

>157,7

12


<137,6

137,6-142,2

142,2-145,9

145,9-154.2

154.2-159,2

159,2-163,2

>163,2

13

<143,0

143,0-148,3

148,3-151,8

151,8-159,8

159,8-163,7

163,7-168,0

>168,0

14


<147,8

147,8-152,6

152,6-155,4

155,4-163,6

163,6-167,2

167,2-171,2

>171,2

15


<150,7

150,7-154,4

154,4-157,2

157,2-166,0

166,0-169,2

169,2-173,4

>173,4

16


<151,6

151,6-155,2

155,2-158,0

158,0-166,8

166,8-170,2

170,2-173,8

>173,8

17


<152,2

152,2-155,8

155,8-158,6

158,6-169,2

169,2-170,4

170,4-174,2

>174,2


Маса дівчаток від 10 до 17 років (кг)



Вік



Показник


дуже низький

низький

нижче середнього

середній

вище середнього

високий

дуже високий

10


<22,7

22,7-25,0

25,0-27,7

27,7-34,9

34,9-39,8

39,8-47,4

>47,4

11


<24,9

24,9-27,8

27,8-30,7

30,7-38,9

38,9-44,6

44,6-55,2

>55,2

12


<27,8

27,8-31,8

31,8-36,0

36,0-45,4

45,4-51,8

51,8-63,4

>63,4

13


<32,0

32,0-38,7

38,7-43,0

43,0-52,5

52,5-59,0

59,0-69,0

>69,0

14


<37,6

37,6-43,8

43,8-48,2

48,2-58,0

58,0-64,0

64,0-72,2

>72,2

15


<42,0

42,0-46,8

46,8-50,6

50,6-60,4

60,4-66,5

66,5-74,9

>74,9

16


<45,2

45,2-48,4

48,4-51,8

51,8-61,3

61,3-67,6

67,6-75,6

>75,6

17


<46,2

46,2-49,2

49,2-52,9

52,9-61,9

61,9-68,0

68,0-74,9

>76,0


3.Інформаційне повідомлення «Правильний здоровий сон-один із основних факторів нормального фізичного розвитку підлітка»

Правильний, міцний і здоровий сон – це одна з ключових умов збільшення зросту, адже уві сні людина росте. Саме під час глибокого сну організм найактивніше виробляє гормон росту, який робить тебе вищим і сильнішим, подовжує і потовщує твої кістки.

  1. Спати потрібно в кімнаті, де темно і тихо. Приміщення для сну повинно добре провітрюватися. Не бійтеся відкривати вікно навіть зимою. Краще накритися додатковими вовняними ковдрами, ніж дихати спертим повітрям.

  2. Не засинайте під телевізійні передачі – ваш мозок навіть уві сні буде сприймати інформацію, й не відпочине як треба. Те ж саме стосується музики у навушниках.

  3. Жорстке ліжко забезпечуватиме комфорт вашому хребту. Занадто м’яке ліжко, навпаки, не дозволить повноцінно виспатися. Якщо ліжко занадто м’яке, можна покласти кілька листів фанери під матрац.

  4. Не спіть на подушках великого розміру. Учені взагалі радять спати без подушки, оскільки в цьому випадку не відбувається порушення кровообігу спинного мозку, а покращений мозковий кровообіг нормалізує внутрішньочерепний тиск. Для збільшення зростання і здорового сну краще спати на спині, уклавши подушку не під голову, а під напівзігнуті коліна. До такого стану нелегко звикнути, але користі від нього значно більше.

  5. Нічна білизна і простирадла повинні бути красивими і чистими. Тому стежте за тим, щоб постільна білизна тішила вас. Міцний, здоровий сон і сіро-брудна постіль несумісні, розкидані шкарпетки і затишна обстановка – теж.

  6. Намагайтеся не згортатися «в клубок» під час сну. Не підтискайте коліна до грудей і лікті до колін. Це ускладнює прилив повітря в легені. Спати потрібно максимально прямо, розтягнуто.

  7. Учені стверджують, що дорослій людині шість-сім годин сну цілком достатньо. Проте деяким людям достатньо п’яти годин сну на добу, у той час як інші потребують десяти годин сну. У період росту в підлітковому віці організм вимагає більше сну. Це можна проілюструвати так:

У 1-10 років достатньо спати 10 - 15 годин;

У 11-15 років досить спати 9 - 11 годин;

У 16-25 років досить спати 7- 9 годин.

  1. Випийте велику склянку води перед сном і коли прокинетеся, це допоможе очистити шлунок. Швидше заснути допоможе склянка теплого молока

Важливо: заборонено їсти перед сном важку їжу, копчене смажене , солодке, а також пити каву, міцний чай, сильно газовані напої! Після такої їжі сон людини здоровим напевне не буде.

  1. Для кращого засинання потрібно встановити фіксований час. Деякий час у режимі потрібно відвести й для того, щоб помитися, заспокоїтися, забути про всі проблеми і налаштуватися на відпочинок.

4. Оздоровлювальна вправа. Самомасаж.

Покладіть кінчики вказівних пальців на скроні, злегка стисніть їх. Зробіть колові рухи пальцями, масажуючи скроні. Десять разів швидко зробіть спробу покліпати очима, не закриваючи їх. Потім заплющте очі й розслабте повіки, зробіть два-три глибоких вдихи. Повторіть тричі.

5. Рольова гра «Журналіст в гостях у найсильнішої людини планети»

Уявіть, що ви – журналіст. Ви маєте можливість побувати в гостях у найсильнішої людини планети і взяти інтерв’ю. Ви можете запитати все, що вас цікавить. Сформулюйте блок запитань.

(Учні пропонують варіанти запитань, які їм цікаві)

  • Чому саме це є цікавим для вас?

  • Чи хотіли б ви отримати поради особисто для себе? Щодо чого?

ПІДСУМКИ УРОКУ.

  1. Зачитування «Пам’ятки підлітку»

  1. Пам’ятай, твоє здоров’я – у твоїх руках!

  2. Дотримуйся режиму дня.

  3. Вживай здорову їжу.

  4. Загартовуйся, роби зарядку.

  5. Вживай вітаміни.

  6. Здійснюй профілактику захворювань.

  7. Відвідуй гуртки і секції.

  8. Будь прикладом у збереженні та зміцненні здоров’я!

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацювати параграф 10.

Для опрацювання матеріалу з даної теми, перегляньте презентацію

https://docs.google.com/presentation/d/1o6axpXiW8STOQuCeNJ8O1Liofrz-uk9H/edit?usp=sharing&ouid=102102449484934615873&rtpof=true&sd=true

За підсумками вивчення теми виконайте тест за посиланням:

    https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7446728

Завдання необхідно виконати до 

 24 листопада 20:00




11 листопада

7-А, Б клас

Онлайн-уроки відбудуться на платформі Google Meet за посиланням у групі згідно розкладу.

Домашнє завдання: опрацювати параграф 9 (7-А клас);

                                  опрацювати параграф 7 (7-Б клас)

За підсумками вивченої теми виконати тест за посиланням:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7338972

Завдання необхідно виконати до 17 листопада 21:00 .




4 листопада

7 клас

Тема:Пожежна безпека в громадських приміщеннях Правила пожежної безпеки у школі. Оповіщення про пожежу. Первинні засоби пожежогасіння. Алгоритм дій під час пожежі в громадському приміщенні


Мета: продовжувати формувати в учнів поняття небезпеки при пожежах; розглянути правила пожежної безпеки у школі, первинні засоби пожежогасіння; виховувати організованість, впевненість у власних силах; опрацювати алгоритм дій під час пожежі в громадському приміщенні.

  Пригадайте, що ви вже знаєте про правила пожежної безпеки.

Обговорення ситуації

Микола почув, що в школі почалася пожежа, і дуже злякався. Він сховався в кутку класу за шафою і не став виходити разом з усіма. До яких наслідків може призвести така поведінка?

 (Учитель вислуховує школярів і звертає увагу на те, що є певні правила поведінки під час пожежі в громадському приміщенні.)

1. Пожежна безпека у громадських приміщеннях Пожежа виникає завжди раптово. Під час пожежі вогонь поширюється швидко, і ми не можемо його контролювати. При цьому ушкоджуються великі ділянки будівель, багато людей можуть отримати опіки. Крім того, під час пожежі утворюється велика кількість диму, який може спричинити отруєння чадним газом.

Боротися з пожежами іноді дуже складно — необхідні зусилля кількох пожежних машин. Тому й кажуть, що пожежу легше не допустити, ніж загасити.

 

     Як ви вважаєте, що може бути причиною виникнення пожежі?

Основними причинами виникнення пожеж є необережне поводження з вогнем, порушення правил експлуатації електричного обладнання, пустощі дітей з вогнем і підпали.

Особливо небезпечною стає пожежа в громадських приміщеннях, де збирається велика кількість людей — школах, супермаркетах, вокзалах, театрах. У цьому випадку існують відповідні правила протипожежної безпеки.

Усі місця, де може збиратися велика кількість людей, повинні мати:

пожежну сигналізацію — щоб швидше повідомити про пожежу;

вогнегасники та інші засоби для гасіння пожеж; запасні виходи, і мають бути позначені шляхи до них (це називається шлях евакуації), щоб людям легше було покинути будівлю. Усі люди повинні знати, як поводитися під час пожежі.

    Як поводитися в ситуації, коли в громадському приміщенні виникла пожежа?

-        евакуаційні знаки пожежної безпеки с.39

-         план евакуації та алгоритм дій під час пожежі в громадському приміщенні с.39, 40

     

Треба знати евакуаційні знаки пожежної безпеки, які підказують шляхи до порятунку або попереджають про небезпеку.

Можливо, ви вже помічали, що в громадських місцях, наприклад у школі, театрі, музеї, на стіні обов’язково висить план евакуації людей під час пожежі.

План-схема евакуації — це креслення будинку, на якому позначено найбезпечніші шляхи виходу з приміщення в разі пожежі.

Суцільні зелені стрілки показують основні рекомендовані евакуаційні шляхи, а пунктирні стрілки позначають резервні (другорядні). На планах евакуації умовними знаками показано розміщення вогнегасників, пожежних кранів, гідрантів, телефонів. План евакуації допомагає людям швидко покинути приміщення, охоплене вогнем.

2. Правила пожежної безпеки у школі.

Оповіщення про пожежу. Алгоритм дій під час пожежі в громадському приміщенні

Правила пожежної безпеки у школі передбачають, що у приміщеннях та на території школи забороняється курити і розкидати запалені сірники, застосовувати відкритий вогонь (наприклад, факели), спалювати сміття.

Евакуаційні шляхи і виходи із школи завжди повинні утримуватися вільними, двері на шляхах евакуації повинні відчинятися в напрямку виходу. Евакуаційні виходи мають бути позначені світловими покажчиками з написом «Вихід» білого кольору на зеленому фоні. У школах обов’язково повинні бути вогнегасники і пожежна сигналізація.

Обов’язково необхідно вчасно повідомити присутніх про загрозу. Евакуацію треба проводити з усієї школи, навіть коли пожежу виявлено тільки в якійсь її частині. Оповіщення про пожежу здійснюється або звуковими сигналами, або через трансляцію мовних повідомлень про необхідність евакуації, шляхи евакуації та інші необхідні дії. Треба попереджувати паніку і скупчення людей у проходах.

Кожен з вас повинен чітко виконувати команди вчителя, не панікувати, не кричати, не метушитися, спокійно йти до запасних виходів. Не обганяйте один одного та не штовхайтесь. Не розмовляйте, щоб було добре чути розпорядження.

Нікому не можна повертатися в приміщення, наприклад по забутий одяг чи книги. Під час пожежі не можна ховатися в глухі закутки, під парти, шафи, у коморі тощо.

Після евакуації треба зібратися в зазначеному місці й нікуди без дозволу вчителя не йти. У разі потреби дорослі організовують пошуки дітей, яких не виявили на місці збору.

3. Первинні засоби пожежогасіння 

Найбільш зручними засобами для гасіння пожеж є вогнегасники. Вони бувають кількох типів: вуглекислотний —для гасіння електричних приладів, пінний — для твердих предметів, а також горючих і легкозаймистих речовин, порошковий — для всіх видів пожеж. Розрізнити їх легко: у назвах обов’язково є буква В — вуглекислотний, ПП або ПХП — пінний, і тільки одна буква П — порошковий. Вогнегасник має механізм для приведення його в дію. Це або кран, або поворотний важіль, або пусковий важіль. Після приведення в дію цих механізмів необхідно направити струмінь на вогонь. Треба знати, що будь-який вогнегасник не можна тримати горизонтально, а тільки вертикально.

 

Обговорення ситуації

Уявіть собі таку ситуацію: Під час евакуації зі школи у зв’язку з пожежею Яна згадала, що вона забула в класі свою кофту і повернулася в клас за одягом, нікого не попередивши про це. Які проблеми можуть виникнути у зв’язку з такою поведінкою дівчинки?

Переглянути відеоурок з даної теми можна, перейшовши за посиланням:

https://youtu.be/ZxF0SkGBpjQ

 

      Підсумкова бесіда

— Чому кажуть, що пожежу легше не допустити, ніж загасити?

— Що ви знаєте про план-схему евакуації вашої школи при пожежі? Де її можна побачити?

— Яким чином оповіщають про пожежу?

— Доведіть, що всі люди повинні знати, як поводитися під час пожежі.

— Як поводитися в ситуації, коли в громадському приміщенні виникла пожежа?

— Чи можна за планом-схемою евакуації дізнатися, де в школі розміщені вогнегасники, пожежні крани,  телефони?

— Які ви знаєте евакуаційні знаки пожежної безпеки?

— Що передбачають правила пожежної безпеки у школі?

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Прочитати параграф 8 підручника.

Виконайте тест, перейшовши за посиланням:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9428237

Завдання необхідно виконати до  10 листопада 20:00



28.10.2021

7 – А онлайн урок відбудеться згідно посилання в групі на платформі ZOOM

об 11.00

7 – Б онлайн урок відбудеться згідно посилання в групі на платформі ZOOM

об 11.30.

За підсумками вивченого матеріалу виконайте тест за посиланням:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7090342

Завдання необхідно виконати до

31 жовтня 20:00

 


Завдання на 06.05.2021

7 клас

 

Тема: ВІЛ/СНІД і права людини. Причини і наслідки стигматизації і дискримінації. Законодавство України у сфері протидії епідемії ВІЛ-інфекції.

Мета: допомогти учням усвідоміти небезпеку стигми і дискримінації ВІЛ-позитивних; формувати вміння працювати з підручником, робити висновки, презентувати свої знання; виховувати вміння висловлювати свою підтримку людям, якім живуть з ВІЛ.

 

 

СНІД є не лише медичною, а й соціальною проблемою, як для самих ВІЛ-інфікованих, так і для їхніх рідних, близьких і всіх людей, які так чи інакше пов’язані з ними.

Трагізм ситуації полягає в її необоротності. ВІЛ-інфікована людина розуміє, що вона може заразити рідних, друзів, знайомих. Але ВІЛ-інфікований чи хворий на СНІД – це насамперед людина, наділена такими самими правами, почуттями, бажаннями, надіями, як і здорові люди.

Як ми повинні відноситися до таких людей? Як їм жити серед нас? Які вони мають права? На всі ці питання нам треба дати відповідь.

 

 

Інформаційне повідомлення вчителя

Конституція України гарантує всім громадянам України право на належну медичну допомогу, яке поділяється на право мати доступ до такої допомоги та право отримувати адекватну медичну допомогу. Право на належну медичну допомогу є соціальним правом, користування яким пов’язане з певною специфікою, його реалізація перебуває в залежності від економічних можливостей держави. Але, згідно з міжнародними зобов’язаннями, які взяла не себе Україна, держави повинні прагнути поступово забезпечити здійснення усіх соціальних прав.

Основні проблеми, з якими стикаються у медичних закладах люди, які живуть з ВІЛ/СНІДом :

·       порушення добровільності тестування на ВІЛ– право на вільне прийняття рішень про обстеження на ВІЛ та подальше лікування;

·       економічна недоступність– у деяких медичних установах зберігається практика оплати медичних послуг пацієнтами, вимагання грошей за надання медичних послуг;

·       дискримінація– обмеження хворих на ВІЛ/СНІД у праві на отримання медичної допомоги, відмова у прийнятті у медичні заклади,  проведенні хірургічних операцій, надання стоматологічних послуг, розголошення інформації;

·       стигматизація– соціальна ізоляція хворих на ВІЛ/СНІД, неприйняття та уникання таких хворих, примусове тестування без їх згоди, насильство над людьми, які живуть з ВІЛ/СНІД.

Законодавство України забороняє розголошення інформації про статус ВІЛ, яка вважається конфіденційною, і передбачає цивільну й кримінальну відповідальність медичних працівників за розголошення такої інформації. Серед спеціальних нормативних актів, що забороняють розголошення про статус ВІЛ – закон України «Про протидію поширенню хвороб, зумовлених вірусом імунодефіциту людини (ВІЛ), та правовий і соціальний захист людей, які живуть з ВІЛ», Постанова Кабінету міністрів від 18 грудня 1998 року № 2026, а також наказ МОЗ від 19 серпня 2005 р. № 415 «Про удосконалення добровільного консультування й тестування на ВІЛ-інфекцію». Нормативна база, що забезпечує конфіденційність, у достатній мірі передбачає неприпустимість розголошення персональних даних ВІЛ-позитивних. Однак таке розголошення з боку медичних працівників відбувається часто. Існує практика, коли на обкладинках амбулаторних карт у поліклініках ставлять надпис «ВІЛ», лікарі вголос, у присутності сторонніх, розповідають про наявність у пацієнта ВІЛ  на час проведення його огляду, передають цю інформацію знайомим. Це приводить до серйозних наслідків у житті ВІЛ-інфікованого. Така особа  стикається з серйозним приниженням, з ним перестають спілкуватися, звільняють з роботи, обмежують у наданні медичної допомоги або надають допомогу з надмірними й демонстративними запобіжними заходами.

За Законом України ««Про протидію поширенню хвороб, зумовлених вірусом імунодефіциту людини (ВІЛ), та правовий і соціальний захист людей, які живуть з ВІЛ», медичний огляд з метою виявлення ВІЛ проводиться добровільно, за бажанням обстежуваної особи – анонімно. Відомості про результати медичного огляду, наявності або відсутності ВІЛ-інфекції у особи, яка пройшла медичний огляд, є конфіденційними й становлять лікарську таємницю. Передача таких відомостей дозволялася тільки особі, якої вони стосуються, а у випадках, передбачених законом України, також законним представникам обстежуваного, установам охорони здоров’я, органам прокуратури, слідства й дізнання, судам. Досить часто ВІЛ-позитивним відмовляють у наданні медичної допомоги в медичних установах, незважаючи на пряму заборону такої відмови, закріплену у ст. 16. Закону «Про протидію поширенню хвороб, зумовлених вірусом імунодефіциту людини (ВІЛ), та правовий і соціальний захист людей, які живуть з ВІЛ».               

У статті 7  Закону йдеться про права всіх громадян України, в тому числі і дітей. А саме: громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які постійно проживають або на законних підставах тимчасово перебувають на території України, мають право на:

- медичний огляд з метою виявлення зараження вірусом імунодефіциту людини;

- одержання офіційного висновку про результати такого медичного огляду та кваліфікованих рекомендацій щодо запобігання розповсюдженню ВІЛ-інфекції.

Так, зокрема медичний огляд проводиться добровільно.

Медичний огляд неповнолітніх віком до 18 років і осіб, визнаних у встановленому законом порядку недієздатними, може проводитися на прохання чи за згодою їх законних представників, які мають право бути присутніми при проведенні такого огляду.

У разі виявлення ВІЛ-інфекції у неповнолітніх віком до 18 років, а також у осіб, визнаних у встановленому законом порядку недієздатними, працівник закладу охорони здоров'я, в якому проведено медичний огляд, повідомляє про це батьків або інших законних представників зазначених осіб (стаття 9 Закону).

Крім того, вперше в країні введено спеціальну норму, в якій йдеться про права ВІЛ-інфікованих громадян (в тому числі і неповнолітніх).

Так, стаття 17 говорить, що ВІЛ-інфіковані та хворі на СНІД громадяни України користуються всіма правами та свободами, передбаченими Конституцією та законами України, іншими нормативно-правовими актами України.

Крім загальних прав і свобод, вони мають право також на:

- відшкодування збитків, пов'язаних з обмеженням їх прав, яке мало місце внаслідок розголошення інформації про факт зараження цих осіб вірусом імунодефіциту людини;

- безоплатне забезпечення ліками, необхідними для лікування будь-якого наявного у них захворювання, засобами особистої профілактики та на психосоціальну підтримку;

- безоплатний проїзд до місця лікування і у зворотному напрямку за рахунок лікувальної установи, яка видала направлення на лікування;

- користування ізольованою жилою кімнатою.

Участь ВІЛ-інфікованих та хворих на СНІД осіб у випробуваннях медичних засобів і методів, науковому вивченні або навчальному процесі, фотографуванні, відео - та кінозйомках проводиться тільки за їх згодою. Використання крові та інших біологічних матеріалів ВІЛ-інфікованих або хворих на СНІД осіб для наукових досліджень провадиться лише за їх згодою і передбачає компенсацію в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Забороняється відмова у прийнятті до лікувальних закладів, у поданні медичної допомоги, ущемлення інших прав осіб на підставі того, що вони є ВІЛ-інфікованими чи хворими на СНІД, а також ущемлення прав їх рідних і близьких на цій підставі.

Неправомірні дії посадових осіб, які порушують права ВІЛ-інфікованих та хворих на СНІД, їх рідних і близьких, можуть бути оскаржені до суду (стаття 19 Закону).

 

 

Робота з термінами

Стигма - це упереджене або яке принижує гідність ставлення до людини або групи людей, що призводить до знецінювання статусу цієї людини або групи людей в очах суспільства.

Дискримінація  це ізоляція або відторгнення людини суспільством, яке формує до ній несправедливе, упереджене ставлення на основі приналежності до відповідної групи людей або того, що оточуючі вважають ЇЇ членом такої групи.

 

Презентацію з даної теми можна переглянути за посиланням:

https://drive.google.com/file/d/1ZGRCn8m4nN06GwGAqCbgIL8FJcZLZtZP/view?usp=sharing

 

Виконайте тест за результатами вивчення теми, перейшовши за посиланням:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4587737

Завдання необхідно виконати до  11 травня 22:00


Завдання на 29.04.

Тема. Особливості поширення ВІЛ-інфекції в Україні і світі. ВіЛ/СНІД і права людини. Причини і наслідки стигматизації і дискримінації. Законодавство України у сфері протидії епідемії ВІЛ-інфекції

 

Сформулюйте відмінності між ВІЛ та СНІДом.

   Чому потрібно поважати інших?

   Що ми розуміємо під словом «толерантність»?

 

   Люди можуть бути безпорадними і немічними, перебувати у стані страху, суму, розгубленості. Зазвичай вони потребують піклування та співчуття. Співчуття – це здатність поставити себе на місце іншої людини, зрозуміти й відчути те, що й вона. Глибше співчуття називають співпереживанням. Коли співчуття і співпереживання стають рисою характеру, особистісною якістю, психологи говорять про здатність такої людини до емпатії. Співчувати та співпереживати здатні чуйні, милосердні люди.

 

Хронологія фактів про ВІЛ-інфекцію та СНІД

Ø 1987 рік – на сесії Генеральної асамблеї ООН Всесвітньою Організацією Охорони Здоров'я (ВООЗ) прийнято глобальну стратегію боротьби зі СНІДОМ. Офіційно зареєстрований перший препарат проти Віл-інфекції- АЗТ (ретровір). В Україні зареєстровані перші шість випадків ВІЛ-інфікування серед громадян країни та 75 випадків серед іноземців. В Україні створено мережу кабінетів довіри з обстеження і консультування на ВІЛ/СНІД. У США в Сан-Франциско пошито перший КВІЛТ (клаптикова ковдра) в пам'ять про померлого ВІЛ-інфікованого друга.

Ø 1988 – 1 грудня оголошено Всесвітнім Днем Боротьби зі СНІДом. Зареєстровано першу смерть від СНІДу в Україні.

Ø 1989 – у Росії ВІЛ – інфіковано 270 дітей внаслідок непрофесійних дій медперсоналу.

Ø 1990 – в Україні створено мережу СНІД – центрів.

Ø 1991 – в Україні прийнято перший Закон «Про запобігання захворюванню на СНІД та соціальний захист населення». Цього року Франком Муром створено символ всесвітнього анти СНІДівського руху у вигляді червоної стрічки.

Ø 1992 – в Україні прийнято першу програму профілактики ВІЛ – інфекції та захворювання на СНІД.

Ø 1993 – кілька керівників Центру Крові у Франції посаджені за грати у зв'язку з потраплянням у Центр ВІЛ - інфікованих препаратів крові. В Україні вперше впроваджено до – й після тестове консультування – як обов'язкове під час обстеження на ВІЛ/СНІД.

Ø 1987 -1994 – в Україні офіційно зареєстровано 183 випадки ВІЛ – інфекції.

Ø 1995 – в Україні поширення ВІЛ - інфекції/СНІД набуло епідемічного характеру, зареєстровано 1490 випадків інфікування за рік; прийнята друга програма з профілактики ВІЛ - інфекції/СНІД.

Ø 1996 – створено програму ООН СНІД (UNAIDS)

Ø 1998 – прийнято Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про запобігання захворюванню на СНІД та соціальний захист населення»

Ø 1999 – в Україні прийнято третю програму з профілактики ВІЛ - інфекції/СНІДу.

Ø 2001 – в Україні прийнято четверту програму з профілактики ВІЛ - інфекції/СНІДу. Уперше проведено спеціальну сесію ООН з проблем СНІДу.

Ø 2002 – помер від СНІДу Франк Мур, який створив червону стрічку – символ боротьби зі СНІДом.

Ø 2014 - в Україні прийнято Закон про затвердження загальнодержавної цільової соціальної програми протидії ВІЛ - інфекції/СНІДу на 2014 – 2018 роки.

Особливості поширення ВІЛ – інфекції в Україні і світі

 

Україна за темпами поширення ВІЛ - інфекції/СНІДу посідає одне з перших місць у Східноєвропейському регіоні.

   На сьогодні не існує вакцини для профілактики СНІДу і не достатньо ефективні методи лікарської терапії цього захворювання.

   Основна проблема створення лікарських препаратів проти СНІДу полягає у високій властивості ВІЛ змінювати свою структуру.

   Середня тривалість життя ВІЛ – інфікованої людини становить приблизно 12 років, однак сучасні препарати збільшують цю цифру в 2 – 3 рази.

Сучасні препарати для лікування СНІДу діють в середині клітини, не дозволяючи ВІЛ розмножуватись.

     Статистика:

    Сьогодні число ВІЛ – інфікованих у світі перевищує 30 млн, а померло від цієї хвороби 6 млн людей.

    Щоденно ВІЛ заражається понад 6 тис людей, що дає змогу говорити про пандемію СНІДу.

   Україна за темпами розвитку епідемії ВІЛ – інфекції посідає друге місце в Європі, і 5 у світі.

    Україна за темпами росту захворювання наздоганяє навіть Африку.

    За нинішніх темпів розвитку захворювання 2014 року від СНІДу в Україні щоденно буде помирати 140 людей.

 

Стигматизація (від грецького – «ярлик, клеймо») – таврування, нанесення стигми. Може позначати навішування соціальних ярликів. У цьому сенсі стигматизація – асоціація будь – якої якості (як правило негативної) з конкретною людиною або групою людей, хоча цей зв'язок відсутній або не доведений. Стигматизація  є складником багатьох стереотипів.

Стигматизація може вести до дискримінації, тобто до реальних дій.

Досить часто наявність стигми призводить до дискримінації, тобто коли переконання переходять до дій, обмежуються права якоїсь групи. Хоча в цивілізованих країнах явна   стигматизація і пов'язана з нею дискримінація або заборонені законом або засуджуються культурою, практично будь – яке суспільство насичене стигмами. Стигма знижує об'єктивність оцінки конкретних людей (стигматизованих), а інколи може перешкоджати їх інтеграції в суспільство.

Дискримінація (від латинського – «розрізнення») – обмеження прав частини населення за певною ознакою (раса, вік, стать, національність, релігійні переконання, сексуальна орієнтація, стан здоров'я, рід занять тощо). Таке обмеження може бути підкріплене законодавством (правова  дискримінація), прийнятою в країні релігією, або може ґрунтуватися виключно на сформованих моральних нормах (не офіційна дискримінація).   Дискримінація має місце тоді, коли щодо людини робиться виняток, який призводить до несправедливого або упередженого ставлення до людини на підставі її приналежності до певної групи. Наприклад, людина, що живе з ВІЛ, може не отримати медичну допомогу або бути звільненою з роботи на підставі ВІЛ статусу.

 

Презентацію за даною темою можна переглянути за посиланням:

https://drive.google.com/file/d/1phlX0mGc0kDlmsgtOpMe4YrT3Y4OEuc6/view?usp=sharing

Тест за даною темою можна виконати за посиланням:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5122988

Завдання необхідно виконати до 

 5 травня 21:00


Тест за 15.04. можна виконати, перейшовши за посиланням

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2067383

Завдання необхідно виконати до  26 квітня 20:00 


Завдання на 22.04.2021

7 клас

Тема: Наркотична залежність.

            7-А – с.187-189 у підручнику.

            7-Б – параграф 27 підручника.

Мета: розглянути поняття наркотичної залежності та її різновиди; розвивати поняття про фізичну та психологічну залежність, механізм формування залежності.  виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я, обачність, твердість характеру.

 

Вправа «Так - ні »

1.Легкі наркотики нешкідливі. (Ні. Легких для нашого організму наркотиків не існує.)

2.Наркоманія – це хвороба. (Так. Це захворювання, яке розвивається в результаті пристрасті до наркотичної речовини.)

3.Можна припинити вживати наркотики в будь який момент. (Ні. Припинити вживати наркотики майже неможливо.)

4.Багато підлітків починають вживати наркотики «за компанію». (Так.)

5.Наркоман може померти від передозування. (Так.)

6.Наркотики допомагають розв’язати проблеми. (Ні.)

 

Найбільша небезпека психоактивних речовин, зокрема наркотиків, полягає в тому, що вони спричиняють залежність. Сьогодні на уроці мова піде про наркотичну залежність, її види та ознаки.

 

Інформаційне повідомлення

У разі фізичної залежності, коли приймання наркотику або алкого­лю припиняється, людина почуває себе хворою. У неї з'являється біль у м'язах, спазми в животі, блювота, пронос, вона сильно пітніє. Мо­жуть з'явитися нежить, сльозоточивість, безсоння, лихоманка, безпри­чинний страх, дратів -ливість, агресивна поведінка. Чим більшою була доза наркотику, який приймали, тим більш важкими будуть наслідки.
     Ознаки, які виникають після припинення приймання наркоти­ку, лікарі називають «хворобою відміни». Такі ознаки можуть три­вати кілька тижнів або навіть місяців. Якщо людина не прийматиме наркотик, то ці ознаки, можливо, зникнуть упродовж року.
    

У разі психологічної залежності людина, котра регулярно прий­мала наркотики, відчуває нестримне бажання продовжувати їх прий­мати. Якщо наркотику немає, людина стає збудженою, дратівливою, неспокійною. У неї може бути депресія або безсоння. Іноді бажан­ня вжити наркотик може повертатися навіть через кілька років.
     Утім, здебільшого фізична й психічна залежність проявляються одночасно, і їх важко розмежувати.


  Чому ж виникає наркотична залежність?


     Учені провели дуже цікавий дослід. Вони вживили електрод у ту частину мозку пацюка, що відповідала в нього за почуття задо­волення. Тварина могла натискати на спеціальну педаль, унаслідок чого цю ділянку мозку починав подразнювати струм. При цьому пацюк отримував насолоду. Під час експерименту пацюк поводив­ся не так, як зазвичай: він не їв, не пив, а повсякчас натискав на важіль і невдовзі помирав із голоду.

       Поведінка наркомана дуже схожа на поведінку такого пацюка, тільки роль електрода й педалі при цьому виконує наркотик. Ужи­вання наркотику призводить до того, що організм починає шкодити сам собі й швидко гине, не розуміючи, що з ним відбувається. Якщо людина знає про шкідливу дію наркотиків, має волю й бажання бути, здоровою, то ніколи не стане вживати наркотичні речовини. Негативний вплив уживання наркотиків на здоров'я.
      По-перше, наркотики негативно впливають на головний мозок — вони руйнують нормальні зв'язки між його клітинами. Мозок почи­нає працювати «зі збоями», погіршується пам'ять, знижуються інте­лектуальні здібності. Підлітки-наркомани стають менш кмітливими, вони не можуть зосередитися, погано засвоюють новий навчальний матеріал і, як правило, саме через це часто кидають школу.
     По-друге, наркотики діють на ендокринну систему, порушують нормальний синтез гормонів і гальмують процеси розвитку в під­літковому віці.
    По-третє, вдихання наркотичного диму-призводить до порушен­ня роботи легенів та травлення, будь-які наркотики руйнують сер­цево-судинну систему.
    Печінка, яка в організмі знешкоджує отруту, борючись із нар­котиком, перевантажується й починає руйнуватись.
    Найстрашнішим наслідком наркоманії є зараження СНІДом.
    Окрім того, підліток-наркоман стає пасивним, млявим, повіль­ним або, навпаки, агресивним, злим і задерикуватим. Такі підліт­ки стають хворими фізично, соціально, психічно й інтелектуально. Вони починають скаржитися на головний біль, поганий сон, запамо­рочення, підвищену пітливість.       Наркоманія призводить до повного виснаження організму, сильного схуднення та знесилля. Наркомани часто помирають від передозування наркотику.

 

Існує три етапи наркозалежності.

      Після першої спроби наркотику починається етап епізодичного вживання. Цей етап дуже короткий — від кількох тижнів до кількох місяців.

      Наступний етап — психологічна залежність. Людина думає про приємні відчуття від наркотиків. їхнього уживання стає частішим, систематичним.

      Нарешті, третій етап — фізична залежність. При спробах обійтися без наркотичної речовини погіршується фізичний стан людини. Це змушує її шукати наркотик, збільшувати його кількість. Людина втрачає цікавість до всього, що не пов'язане із наркотиком: робота, сім'я, захоплення, спорт стають нецікавими, непотрібними.

 

-        Як ви розумієте слова Б.Шоу: «Здорове тіло – продукт здорового глузду»?

 

Презентацію з даної теми можна переглянути за посиланням:

https://drive.google.com/file/d/1J82J8tZTHeqI8wjDBit_7AKrLNkDOWFl/view?usp=sharing

За підсумками вивчення теми виконайте тест, перейшовши за посиланням:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4642150

Тест буде відкрито до 28 квітня, 20.00



7 клас

Завдання на 15.04.

Тема: Причини і наслідки вживання наркотиків.

(7-А: параграф 23, 7-Б: параграф 26, стор. 105)

Мета уроку:

 

дізнатися більше про негативний вплив наркотичних речовин на здоров’я; основні причини вживання наркотичних речовин підлітками; запобігання вживанню наркотиків

Пригадай

Які речовини називають психоактивними? Чому їх так назвали?

Наркотики, так само як нікотин і алкоголь, — це психоактивні речовини. Вони спричиняють отруєння організму, у людей з’являється залежність від їх вживання. Про шкідливий вплив наркотиків багато пишуть, розповідають у документальних фільмах. Однак, навіть знаючи про негативний вплив таких речовин на організм, люди продовжують їх вживати. Шкідливу звичку вживати наркотичні речовини мають деякі підлітки. Чому так трапляється?

Причини вживання наркотиків підлітками Найпоширеніші міфи і факти








На підлітків, які інтенсивно ростуть і розвиваються, наркотичні речовини впливають сильніше, ніж на дорослу людину. Звикання також може виникнути швидше.

Наркотики уражають мозок, нервову систему, серце. Можуть спричинити смертельне отруєння, зупинку дихання, серцевий напад. Негативний вплив наркотичних речовин на мозок призводить до погіршення пам’яті, запаморочення голови. Людина втрачає здатність логічно мислити, приймати зважені рішення. Знижуються швидкість реакції та увага. Підвищується ризик потрапити в небезпечну ситуацію. Зникає бажання і здатність навчатися та працювати. Людина втрачає роботу, друзів, близьких. Якщо не вистачає коштів на чергову дозу, залежна людина може красти гроші чи майно.

У компаніях, з якими спілкуєшся, дехто може курити, вживати алкогольні напої. Такі звички часто стають першим кроком до вживання наркотичних речовин. І будь-хто іноді може опинитися перед вибором: вживати чи не вживати наркотики. Пам’ятай, що ні прагнення нових вражень і відчуттів, ні тиск компанії однолітків, ні пропозиція дорослої людини — це не причина для вживання наркотичних речовин. Дбай про власне здоров’я повсякчас.

Висновок

Вживати наркотики дуже небезпечно для здоров’я підлітків. Хоч якими складними бувають життєві ситуації, це не причина, щоб вживати наркотичні речовини. Приймай зважені рішення, керуй емоціями, розв’язуй проблеми, користуючися навичками ефективного спілкування, розвивай силу волі. Пам’ятай, що шлях до здоров’я ти обираєш сам.

Переглянути презентацію можна за посиланням:

https://drive.google.com/file/d/108b88SH4g8Z6aSCy1NMesD58n3XXTpre/view?usp=sharing

Виконайте тест, перейшовши за посиланням:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4209970

Тест буде відкрито до 20 квітня,   20.00.




7  клас 

Завдання на 01.04.2021

7 клас

Тема: Хвороби цивілізації

Онлайн-урок відбудеться згідно посилання, яке було надіслано в групу.

9.00 – 7-Б клас;

12.00 – 7-А клас.

Хвороби цивілізації – це серцево-судинні та онкологічні захворювання, ожиріння, алергія, діабет, погіршення зору.

Презентацію можна переглянути за посиланням:

https://drive.google.com/file/d/1ifQcTfxOQGTPgm_B9CtUS3rH1SEZLNBv/view?usp=sharing

Відеоурок можна переглянути за посиланням:

https://youtu.be/Rdahu2P3p6s

Тест за підсумками вивчення даної теми виконати, перейшовши за посиланням:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6610141

Тест буде відкрито до 23.00 2 квітня 2021 року.


25.03.2021

Тема: Найближче оточення підлітка

           (7-А: параграф 20; 7-Б: параграф 24)

 

Ознайомитися більше про:

-        вплив близьких та друзів на вибір способу життя та звичок;

-        правила поведінки в підлітковому середовищі;

-        як протидіяти негативному впливу соціуму.

Переглянути відеоурок можна за посиланням:

https://youtu.be/B5Kz8cYZ630

Переглянути презентацію можна за посиланням:

https://drive.google.com/file/d/1IA8jEdnh6gR3-wKkX24FwgpAbWI76Vuz/view?usp=sharing

Виконайте тест, перейшовши за посиланням:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9798775

18.03.2021

Тема: «Соціальна безпека населеного пункту»

1.     Повторити параграф 23 (7-А – параграф 19)

2.     Переглянути презентацію за посиланням

https://drive.google.com/file/d/1aiOTVNb8pX794qYO2oXFFkpcEQDMMDMb/view?usp=sharing

 

3.     Виконати тест за посиланням

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1180130

 

 21.01.2021

Тема. Поняття і види стресу. Стрес і здоров’я.

 Що може заважати нам бути врівноваженим?

Життя сучасної людини повне вражень і переживань. Все це вимагає від людини величезної витримки для нормального існування. А фактори, що можуть порушувати психологічну рівновагу, називають стресовими. Сьогодні ми розглянемо, як впливає стрес на здоров’я людини.

             Під стресом розуміють реакцію організму на вплив зовнішніх факторів у вигляді неспецифічних проявів фізіологічного та психологічного характеру. У стані стресу організм адаптується до умов за допомогою різних внутрішніх реакцій. Всі органи і системи людського тіла наводяться в «бойову» готовність, активується так звана захисна функція. Збільшується кровообіг м'язів і мозку, тоді, коли до внутрішніх органів і шкірних покривів кров надходить повільніше. Тривала дія стресових факторів негативно позначається на роботі внутрішніх органів, наприклад, при постійному стресі ризик захворіти інфарктом міокарда підвищується в 3 рази.

 

Переглянути презентацію можна за посиланням:

https://drive.google.com/file/d/1Mtl0BoL_1AtKD8WJ7Z_kt_LNTqGfPdI1/view?usp=sharing

           Існують два основних впливу стресу на організм людини: 
• позитивний; 
• негативний.

          Під позитивним впливом розуміють позитивну реакцію організму на стрес у вигляді підвищення активності та стресостійкості. 
         Дистрес, або негативний стрес, негативно впливає на організм, приводячи його в стадію виснаження і викликаючи різні захворювання внутрішніх органів.

         Виділяють такі фази стресу: 
• тривожна реакція; 
• опірність; 
• виснаження. 
        Стадія тривоги є початковим етапом стресового стану, готуючи тіло до активних дій.

        Наступною фазою стресу є опірність, яка триває довше за інших. Організм адаптується до умов, виробляє захисні механізми. Фаза опірності має два результати: позитивний (коли організм пристосовується до важких умов) або негативний, який призводить до третьої фази - виснаження. 
       У стадії виснаження відбувається занепад життєво важливих функцій, погіршується імунітет, страждає травна і серцево-судинна система. При подальшому впливі стресора організм може загинути.

 Профілактика стресу

 1)    Правильний відпочинок і дотримання режиму сну допоможуть підвищити адаптаційні можливості

Не тільки дитині, але і будь-якій людині потрібно спати стільки годин, скільки потрібно організму. При цьому нічний сон повинен бути безперервним.

     Гігієна сну

• Лягати спати і вставати в один і той же час.

• Уникати відходу до сну в розгніваному стані або занадто рано.

• Використання водних процедур перед сном - прохолодний душ (невелика охолодження тіла є одним з елементів фізіології засипання). У деяких випадках можна застосовувати теплий душ (комфортної температури) до відчуття легкого м'язового розслаблення. Використання контрастних водних процедур, зайво гарячих або холодних ванн не рекомендується.

• Використання ліжка тільки для сну, а не для читання, ігор.

• Помірний прийом їжі ввечері, що виключає переїдання.

• Обмеження гри в комп'ютерні ігри ввечері / на ніч, так як вони мають збудливу дію.

• Зменшення стресових ситуацій, розумового навантаження, особливо у вечірній час.

• Регулярні заняття фізичними вправами в ранковий або денний час або фізичне навантаження ввечері, але не пізніше, ніж за 3 години до сну.

2)    Регулярна фізична активність допоможе підвищити стійкість до стресів

Регулярна фізична активність дозволяє зняти напругу і підвищити витривалість організму до дії різних стресів.

Це можуть бути ходьба, біг, велосипедні чи лижні прогулянки по пересіченій місцевості, групові ігри, боротьба, теніс, тренування в плавальному басейні, ритмічні танці, аквааеробіка і інші види фітнесу.

Ритмічні види фізичних навантажень рекомендується чергувати з заняттями релаксаційної спрямованості: йога, пілатес, стрейчинг і ін. Статичні види активності з частотою 1-2 рази на тиждень, що також дозволить зміцнити опорно-зв'язковий апарат.

3)    Здорове харчування – захист від стресу

Часто дорослі забувають, що погіршення якості і складу сучасної їжі, яку дитина споживає день у день, негативно впливає на організм. Ці впливи постійні і набагато могутніше знижують стресостійкість у порівнянні з іншими факторами.

Поживні речовини, вітаміни і мікроелементи повинні надходити в організм з їжею. Їх співвідношення має бути збалансовано. Але при сучасному способі життя часто цього не відбувається. І поступово починають страждати нормальна робота мозку, регуляція настрою і адаптація до стресів.

У сучасному «образі харчування» найуразливішим виявилося забезпечення належною кількістю мінералів і мікроелементів. Лідером став дефіцит магнію

Найбільш ранні ознаки недостатнього споживання магнію з їжею:

• занепокоєння;

• підвищена збудливість;

• дратівливість;

• втома і навіть депресія.

 

Виконайте тест, перейшовши за посиланням:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8067000

 

14.01.2021

 

Тема : Психологічна рівновага і здоров'я                                                             Мета: Ознайомити з поняттям психологічної рівноваги, вчитися виділяти ознаки психологічної   рівноваги,   сприяти   розвитку   урівноваженої   форми   поведінки, виховувати   доброзичливі   манери   у   спілкуванні,   толерантність,    терпимість. Розбудова самооцінки.

Ситуаційна задача.

«Оксані випав важкий день: автобус затримався, і вона запізнилась до школи, сусід по парті смикнув її зошит і ненавмисно порвав його, а в буфеті Оксана розбила склянку зі щойно купленим соком. Але Оксана подумала й вирішила, що не варто засмучуватися й переживати. Адже вона невинна, що транспорт ходить не регулярно, що її сусід такий неакуратний, а склянка із соком мокра й слизька». Як ви думаєте, чи правильно вирішила Оксана?

Слово вчителя

Кожен із нас хоче бути здоровим. Так склалося, що найголовнішим є фізичне благополуччя. Іноді так і кажуть: «Головне, щоб нічого не боліло». Але не менш важливою частиною нашого благополуччя є його психологічний бік. 

У чому ж проявляється психологічне благополуччя і що таке психологічна рівновага?

Ви вже знаєте, що всі наші почуття є важливими. Та це не означає, що нам однаково, які з них ми переживаємо. Кожному хочеться якнайдовше перебувати у хорошому настрої. Почуватися задоволеним і щасливим краще, ніж пригніченим і нещасним. Душевного комфорту можна досягти лише в гармонії емоційної, інтелектуальної і духовної сфер. Такий стан називають психологічною рівновагою або психологічним благополуччям.

«Психологічна рівновага - показник психічного здоров'я людини»

Життя кожної людини не таке просте, як здається на перший погляд. Кожен так само стикається із ситуаціями, коли його психологічна рівновага порушується. Уникнути таких ситуацій неможливо, а ось учитися поводитися в них певним чином -— необхідно.

Психологічну рівновагу можуть порушити різні фактори. Наприклад, для багатьох підлітків найважчою й найнеприємнішою є ситуація іспиту. Вони бояться її більше за хворобу! Хоча хвороба —це справді серйозна проблема, а іспит — усього лише невеличкий елемент процесу навчання. Виходить, що реально діє фактор не  дуже значний, але його сприйняття призводить до серйозних психологічних наслідків.      

Факторами, що порушують психологічну рівновагу, можна вважати хвороби, розлучення батьків, смерть близької людини. Це дійсно серйозні фактори, і, щоб їх пережити, людині необхідна психологічна підтримка.

Порушують психологічну рівновагу й проблеми, які виникають під час навчання, і сварки з друзями, і суперечки з батьками і  ситуації, коли підліток не знаходить спільної мови з однолітками, перелік  можна було б продовжувати. Але наше завдання полягає в тому, аби розібратися, як можна підтримувати свою психологічну рівновагу в усіх цих випадках,

Що робити, аби залишатися здоровим, управляти своїми емоціями, зберігати спокій та здоровий глузд?

Існують різні способи підтримки психологічної рівноваги. Людина поступово освоює їх упродовж всього життя.

Ознаки психологічної рівноваги:

- Позитивне ставлення до себе

-   Доброзичливе ставлення до інших людей

-    Упевненість у власних силах

-   Уміння розуміти і задовольняти власні потреби

-   Переживати невдачі

-   Керувати стресами

                            Ознаки психологічного благополуччя.

Упевнена в собі людина, яка вміє спілкуватися, конструктивно розв'язувати конфлікти, контролювати свої почуття та емоції - це урівноважена людина. Якби всі були врівноважені, життя було б радісним і безхмарним. Проте це, виявляється, нелегко. Що може допомогти дотримуватися психологічної рівноваги?

Це звичайні прийоми автотренінгу, самоаналізу, точкового масажу вправи релаксації.

Ну і звичайно однією з ознак психологічної рівноваги є самооцінка людини.

Самооцінка - це ставлення людини до самої себе.

   Інформаційна довідка про розбудову самооцінки

В основі здорової самооцінки - позитивне ставлення до себе. Ніколи не забувайте, що кожен з вас є унікальною і неповторною особистістю, вартої любові, поваги і всього найкращого в житті. Уявіть що ви стоїте в промінні сонця, а воно висвітлює тільки ваші найкращі риси. Запишіть на промінчиках те, що висвітлило чарівне сонце.

 Вправа «Мій портрет у промінні сонця»

Мета — підвищення самооцінки, налаштовування на успіх. На аркуші паперу, намалюйте сонце з багатьма промінчиками. На промінцях треба написати свої позитивні якості (добрий, розумний).

Твоя самооцінка залежить від того, як до тебе ставляться інші люди. Коли робиш щось для інших, а не для себе, отримуєш несподіваний бонус - чудовий настрій і задоволення собою.

 

Переглянути презентацію можна за посиланням:

https://drive.google.com/file/d/1RbbGLNVvzq3YgbMT0TvniW0BrADOtOYb/view?usp=sharing

 

 Узагальнення й систематизація знань.

Продовжіть     фразу    «Дотримуватися  психологічної  рівноваги     мені допоможе...»

Зі стресом краще не дружить. Ой, як важко з ним всім жить!

Краще посмішку любіть. Посміхніться. Ось так добре!

І ніколи не тужіть.

Вам ще довго, любі, жить,

Тож здоров'я бережіть!

Виконайте тест, перейшовши за посиланням

https://forms.gle/RznSwMbJzLLBkboz9

 

Немає коментарів:

Дописати коментар